|
||||
|
||||
Just hemkommen från Karpathos
Har nyss kommit hem från mitt första besök på Karpathos.Håller med Kalimera Jannes e- guide att första intrycket när man åkte från flygplatsen att det inte var särskilt vackert.Pigadia var inte speciellt vackert heller men det tog sig allteftersom och tack karinafp för jag läste om dina rekommendationer om restauranger Ambrosia Sokakis Chicken cordon bleu var underbar Mikes, Romios, La Mirage och vi hittade Under The Trees Det var gudomligt gott att äta grillade räkor Ostbollar grek sallad och Mythos. Tyvärr blev jag lite besviken på Olymbos jobbiga inkastare turkiet varning där, annars var det ju fantastiskt vackert Och du som inte tror att det går hyra moped och ta sig runt jagär en fegloppa men jag klarade av det. Det är bara köra sakta.Apella beach jag säger bara det måste man se gärna från bergsvägen. Summerar att jag är jättenöjd med min resa.Hälsningar Ellada
|
|
||||
|
||||
Sv: Just hemkommen från Karpathos
Håller med dig om Olympos. Vi åkte med en taxichaufför och han menade att det var bara kinesproducerade grejor där. Vet ej vad han menade. Dock har jag en fundering om alla lovord om Mikes restaurang. Var där och tyckte det var inget särskilt, tvärtemot nonchalant. "Finns det tzatziki på souvlakin"? "Nej då skulle jag inte få sålt någon Tzatziki överhuvudtaget" . Det är ju sådana kommentarer man vill undanbe sig, även om de säkert menar vad de säger.
|
|
||||
|
||||
Sv: Just hemkommen från Karpathos
Olymbos är fantastiskt om man inte åker mitt i säsongen. Jag har varit där antingen tidigt i juni eller i september och det var kommers på en sträcka av max 25 minuter, resten var en stor upplevelse.
|
|
|