|
|||
|
|||
Ny leksak
Har köpt en ny leksak. Samsung galaxy i9000. Sitter hemma ansluten till det trådlösa nätverket. Dyr? 5500. F-n. Man lever bara en gång.
/pawik |
|
||||
|
||||
Sv: Ny leksak
Enligt min senaste resa så skulle det betyda 7,93 dagars ö-luff i cykladerna, inkl flyg, tåg till Arlanda o rubbet, exl. inköpen på taxfree...
|
|
||||
|
||||
Haha, grattis
Står i valet och kvalet mellan den, HTC desire och iphone4. Lutar nog åt fyran eftersom jag testade android i ett par veckor och gick lite vilse ibland. Stämmer det som alla säger så är iphone användarvänligare - men jag tyckte nog att gränssnittet såg mer inbjudande ut i android (med htc sense över). Men är man teknisk idiot får man välja det enklaste. Gillar du den? |
|
|||
|
|||
Var på Mediamarkt Högsbo igår fredag.
HTC har tydligen problem med sina skärmar. Stort stopp i produktionen nu. Tänkte köpa en HTC Desire men där var det tomt. Dröjer nog ett bra tag tills den kommer in. Traktamentet o risktillägget från mina Pakistanresor skall väl ändå gå till en behövande själ = mig. Skärmen ser helt suverän ut. På Samsung kan du också byta batteri. Apple har gjort sina enheter hermetiskt slutna så att man ((=Apple) har full kontroll. Gillar inte det. Ett nytt batteri skall väl vem som helst kunna köpa och sätta in. Byte av batteri i en ipod är inget man gör frivilligt. /pawik |
|
||||
|
||||
Åh fan! Jag hade en HTC hero i två veckor, sen låste sig hela mobilen när uppdateringen till android 2.1 kom... Undrar om skärmproblemet hänger ihop med det?
Ja, Samsungs skärm verkar superbra. Jag gillar inte heller Apples monopolbeteende, Android kan ju användas i flera tillverkares lurar och det ger mycket större valfrihet. Dessutom gillar jag verkligen inte iphoneanhängarnas sekteriska beteende och har svårt att förstå hur man kan köa mitt i natten för att köpa en j*vla telefon Väljer jag en iphone blir det enbart för att den ska vara enklare att hantera än androiderna. Och självklart måste du ha lite belöning för Pakistan |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Pawik, hur går det med Galaxyn, har den blivit din bästa vän ännu?
Jag bestämde mig för iphone4 till slut, har haft den ett par veckor nu och jössus vilken skillnad det var mot annat jag prövat. Den är precis så användarvänlig som jag hade hoppats och oerhört intuitiv. Ska man göra något och gissar att "det borde väl vara så här" - så stämmer det Och för en återfallsgrek känns det också helt rätt med en pryl där skärmen heter retina och operativsystemet iOs 4 |
|
|||
|
|||
Vi är väl hyffsade vänner. Jag har haft med den på resor och det trådlösa funkar bra. Skärmen o ljudet är suveräna. Något dyrt abonnemang har jag dock inte skaffat, jag använder befintliga och tillgängliga wifi hemma och på andra ställen. I dagarna skall android 2.2 komma till Galaxy S och jag väntar ivrigt på att kunna uppdatera.
/pawik |
|
||||
|
||||
Kör Iphone nu, men väntar ivrigt på Nokias N8 men den verkar dröja några veckor till innan den kommer ut. Har alltid haft Nokia innan jag skaffade Iphone. Iphonen har varit väldigt bra men somsagt Apple är speciella..
|
|
||||
|
||||
Jag använder wifin här hemma, snabbt och bra. Har inte haft med iphonen på resor, när jag prövat att surfa ute på stan har jag fått koppla på 3G för att det inte ska gå för långsamt (har 3G avslaget annars för att spara batteri).
Att jag inte har med den på utlandsresor är ett kapitel för sig med iphone4. Den har inget vanligt simkort utan ett micro-sim, alltså ett mindre kort. Och det passar ju inte i andra mobiler. Så för att kunna ha en reservmobil på resor har jag skaffat det telenor kallar tvillingkort - alltså ett extra kort med samma tel nr men som kostar pengar. Alternativet hade ju varit kontantkort i reservmobilen men då får jag två nummer att hantera och det ville jag inte. Köpte PC för alla häromdagen, de hade jämfört och betygsatt 32 smartphones. Galaxyn var den som fick bäst omdöme näst efter iphone4. Galaxyn fick betyget 9/10 och omdömet "bra val". (Iphone fick 9/10 och "bästa köp"). Det enda negativa de anmärkte på med Galaxyn var tangentbordet, de tyckte att det var lite knöligt att få fram specialtecknen, men det var också allt. Bob-Kåre: ja, det ska bli kul att se hur N8 tas emot. Den lär visst ha operativsystemet symbian och det trivdes jag inte alls med när jag hade en sony ericsson vivaz i några veckor. Men det var min första smartphone så jag fick ju liksom första chocken av den, det hade jag kunnat få med vilken mobil som helst om den var min första. Dessutom tror jag att det är en nyare version av symbian i N8. |
|
||||
|
||||
En smartphone är väldigt bra på semestern, det märkte jag i somras på Kreta. Alla större caféer har wifi som man kan använda om man köper nåt, till och med hotellet hade wifi men där var det tyvärr dålig täckning. Jag tror faktiskt att de speciella internet-caféerna kommer att få betydande konkurrens framöver då allt fler skaffar internet i fickan.
|
|
|