Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-12, 03:07
Hildaj Hildaj är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard VINTERjobb?

Hej !
Jag undrar om det ar nagon som har tips pa stallen att vanda sig till om man vill arbeta host/vinter pa Karpathos? Vet att manga stanger slutet av sept./ borjan av okt. Men inte allt, sa jag undrar om det ar nagon som ar bekant pa On och har tips ang. detta?

Mvh
Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 13:18
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: VINTERjobb?

Jobs på restaurant og hotel er der sikkert ikke mange af off-season, men om du eventuelt har et fag (maler, murer, snedker, rörmokare etc.), vil jeg tro at der er muligheder.

Jeg har selv arbejdet som håndværker i Grækenland, vår og høst (længe siden...), og der var masser af arbejde.

Lycka till.
Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 21:09
Jessi Jessi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Vi har nyss varit i den lilla orten Lefkos och pratade lite med ett par av de som hade restauranger och de verkade som att det var alldeles för lite jobb för dem själva under vintern. Vi frågade eftersom vi var nyfikna vad man gör där på vintern. "vi plockar lite oliver om det finns skörd på den egna odlingen" Så sa bägge vi frågade och att man annars gör lite man inte hinner med annars. Jag antar målning, renovering & socialt umgänge.
Men det kanske ser bättre ut på huvudorten.
Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 07:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Arbetslösheten är mycket hög vintertid i Grekland och antagligen ännu värre nu än tidigare. Som andra skriver finns det efterfrågan på speciella yrkeskunskaper så mycket beror på vilka erfarenheter och vilka utbildningar du har. Datautbildade har jag hört att det finns en del efterfrågan på i en del områden i Grekland men då krävs ofta kunskaper i grekiska också.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.