![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kära Kalimeror,
Jag vill skriva ett par rader och meddela att min underbara bror Gunnar Olofsson hastigt gått bort efter en kortare tids sjukdom. Jag vet inte hur många av er som hade kontakt med Gurra, alias GUNÅS här på Kalimera. Kalimera var en självklarhet för honom och han rekommenderade alltid sidan för alla Greklandsvänner. Det var Gurra som öppnade mina ögon för Grekland en gång i tiden. Han hade alltid en plan för nästa resa. Redan i höstas bokades septemberresan till Astypalea in. Om nitton dagar idag skulle Bibbi och Gunnar åka dit, men nu ville ödet annorlunda. Jag saknar honom oerhört och tror inte det är sant. Kram till er alla från Storasyster Chris |
|
||||
|
||||
![]()
Jag beklagar verkligen sorgen!
Hoppas ni får lugn och tid att sörja för att sedan se ljusglimtarna igen. Många varma hälsningar, Jenny |
|
||||
|
||||
![]()
Oj så tråkigt. Beklagar din och resten av familjens sorg. Blir extra svårt och ofattbart när döden kommer för tidigt mitt i ett aktivt liv.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Så sorgligt Chris! beklagar sorgen och tänker på dig.
Kram Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
Beklagar sorgen Chris
Kram Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Beklagar så mycket er stora sorg. Många hälsningar och varma tankar.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tråkigt att höra att din bror gått bort. Beklagar sorgen. Hoppas att han får vila i frid.
K |
|
||||
|
||||
![]()
Det är med sorg i hjärtat jag läser om Gunnars (gunos) bortgång. Han har varit Kalimerian så länge jag kan minnas, och vi har haft mycket kontakt genom åren. Jag beklagar sorgen Chris. Mina tankar går även till Bibbi. Hälsa henne från mig är du snäll.
Vila i frid Gunnar. |
|
|||
|
|||
![]()
Mina varmaste tankar till Dig Chris, och Din famij. Jag ska tända ett ljus för Din bror i kyrkan på Tinos dit jag åker om drygt 2 veckor.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Veldig trist å høre, Chris!
- jeg sender også v a r m e tanker til deg og dine. |
|
||||
|
||||
![]()
Det var tråkigt höra, Chris. Vi delar alla din sorg här på Kalimera. Gunos var en känd profil för mig. Han inte hann med många inlägg, men det han skrev var desto mer läsvärt.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Så sorgligt! Tänker på er,
Gita ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var tråkigt! Beklagar sorgen Chris!
Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Chris. Varme tanker til deg og familien. Hva du forteller om din bror kjennes som vakre minneord. Å ikke helt fatte at en nær person er borte; det tar tid. Selv om savnet kanskje ikke forsvinner.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag ska snart åka till Santorini där vi träffades allihop för ett par år sedan... Under den resan besökte Bibbi och Gunnar Amorgos för första gången, och var vi än möttes så gick de bara och myste. De föll pladask för Amorgos, precis som så många andra gjort.
Jag beklagar din sorg Chris - och naturligtvis Bibbis. Tack för att du låter oss veta. |
|
|||
|
|||
![]()
Det var väldigt tråkigt att höra. Jag träffade Gunnar på Santorini för två år sedan och fann snabbt att han var lika trevlig privat som han varit på Forumet.
Ett stort beklagande till hela familjen. R I P. Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Tankar till Er från mig och Tony,,,Kramar
|
|
||||
|
||||
![]()
Beklagar sorgen och tänker på dig, Chris.
Kanske följande citat från Uppenbarelseboken 21:3-5 från Bibeln kan vara någon tröst: Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: "Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta." Och han som satt på tronen sade: "Se, jag gör allting nytt." Och han sade: "Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna." Citatet ger hopp på uppståndelse och evigt liv på jorden. Varma hälsningar Enigma |
|
||||
|
||||
![]()
Kära vänner,
Stort varmt tack för alla deltagande mail. Ja Gurra var en sann Kalimerian ! När jag skaffade egen dator en gång i tiden fick jag hjälp av honom och hans fru Bibbi med installationerna - och självklart skulle jag enligt dem ha Kalimera som hemsida ... Jag vet att han träffade många av er ute på olika öar. Han tyckte alltid det var kul att få ett "ansikte" på folk som man kände igen från Kalimera. Gunnar har varit brevbärare i hela sitt liv och därför van att vakna med tuppen! Och en otrolig kondis ... Med skärmmössa, vattenflaska och filmkameran var han ute och filmade i arla morgonstund. Han gjorde långa vandringar långt innan vi andra vaknade till liv. Ja, många soluppgångar blev det !!! För det mesta kom ham hem med färskt bröd från bagaren på morgonen. Alla dessa filmtimmar ... och det har blivit många har blivit fina minnen från våra resor. Varje nyår träffades vi och det blev alltid en sk "5-timmars" filmförevisning av senaste resan. Urtrevligt hade vi och det planerades alltid för nästkommande resa. Dessa filmer är en skatt för oss idag. Han var duktig på dator - även de gamla filmerna som var analoga har han konverterat om till moderna CD:n. Han beklagade att kvaliteten inte blev lika bra som den digitala - men hans ambitionsnivå var alltid hög. Och konvelut/omslag hämtade han bilder på nätet väldigt proffsigt och med musikpåläggning av Enya eller någon annan passande musik när "blåsten i mikrofonen" varit för jobbig. Ja, jag har ju följd min lillebror sedan han kom från BB och jag har många underbara minnen tillsammans med honom. Den stackarn fick stå ut med mycket med två äldre syrror ... Måste få berätta denna lilla roliga historia som hände i bilen från Stockholm ner till Bohuslän en sommar i mitten av 50-talet. Min äldre syster hade en flaska "tan-o-tan" det var nog den tidigaste varianten av brun-utan-sol kräm. Min syster satt och sov och jag fick väl tag på denna flaska och tyckte att Gurra o jag inte skulle komma fram till västkusten som blekfisar... Sagt o gjort - jag smörjde in både honom och mig själv med denna kräm. Mamma o pappa i framsätet märkte ingenting - men de gjorde de några timmar senare .... Vilket liv det blev! Mamma trodde hon skulle bli tokig! Vi såg "skitiga" ut ... jag hade inte varit så noga, utan snarare vräkt på lite så det skulle ta. Det gick inte att tvätta bort! Ja, mycket har vi haft gemensamt genom åren. De är de roliga stunderna jag vill minnas Gurra, och det har blivit många! Tack än en gång alla för ert varma stöd. Kram från Chris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag blev lika glad - och rörd - varje gång. |
![]() |
|
|