Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-20, 23:18
d.i.p d.i.p är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 1
Standard Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Hej, undrar om någon har koll på när Galini suits byggdes. Hittar ingen info om det någonstans. Är det någon som bott där nyligen? vad tyckte ni? Har funderingar på att boka isåfall. Tacksam för svar...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-22, 13:31
Ingelas avatar
Ingela Ingela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 63
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Hej!

Kom hem igår efter 14 dagar på Galini Suites.

Vet tyvärr inte byggår men vi trivdes bra där, stora fräscha lägenheter, jättestor balkong med underbar utsikt (vi hade en enrumslägenhet på andra våningen i den övre byggnaden).

Som vanligt finns det ju lite smått och gott man kan ha synpunkter på som t.ex avsaknaden av sänglampor, fanns endast två taklampor och så en liten bordslampa som inte gick att rikta, så att ligga och läsa på kvällarna funkade inte alls, det blev till att försöka se nåt under balkonglyset istället.

Och sen så är det ju det här med backen upp som har dryftats här tidigare. Jo, den var jobbig, särskilt på eftermiddagarna i stekande hetta när vi kom från stranden släpandes på två-åringen i vagnen samt all packning. Och man måste nog tänka lite på vilka skor man har på sig, höga klackar var uteslutet, för min del iallafall.

Det ligger ju lite off och man får sig en promenad till och från staden om man vill ut och äta där på kvällarna, men i gengäld så är lugnet där uppe underbart på kvällarna, bara syrsor och nån enstaka tupp, mörkt och tyst, vi satt ute och tittade på stjärnorna varenda kväll.

Och poolområdet var också mysigt, inte många som badade så det blev en skön stund på eftermiddagarna då vi låg och plaskade i barnpoolen.

Har du några fler specifika frågor så hör av dig så berättar jag mer!

//Ingela
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-22, 21:17
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Hej Ingela!

Åker med min familj till Galini Suites om 13 dagar
ska stanna i 14 dagar. Har tidigare frågat i forumet men inte fått svar än om det finns frysfack på galini suites så man kan ta med sig kylväska med lite lunch till stranden om dagarna, så slipper man backen mitt på dagen åtminstone....fast vi ska ju bo i en tvårums etagevåning, det kanske skiljer sig lite? och hur var landningen på denna korta bana.... lite pirrig i magen, har hört så mycket om den.

Tack på förhand, Anna
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-22, 22:10
Ingelas avatar
Ingela Ingela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 63
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Hej Anna!

Vi hade en liten kyl med ett pluttelitet kylfack men det kan ju som sagt vara annorlunda i tvårumslägenheterna. Jag kikade in i en och såg att det där minsann fanns duschdraperi, det gjorde det inte i våran. )

Landningen är helt ok, dom bromsar lite kraftigare än man är van vid kanske.
Jag tycker det är så vackert vid inflygningen, särskilt om man sitter på vänster sida i planet, man ser ju stan så nära.
Och likaså vid starten, det känns som om man sitter i en formel 1 bil eller vad det nu heter, planet står och laddar längst bak på banan innan det drar iväg med ett enormt tryck, ryser varenda gång jag landar och lyfter där, lite skräckblandad förtjusning, tycker det är så häftigt. )
Jag jämförde med starten på Arlanda och där tar det ju en evighet innan planet äntligen lyfter jämfört med rivstarten på Skiathos.

Hur som helst: ha en underbar semester och fastna inte på Megali Ammos-stranden utan ta er runt och upplev dom andra toppenstränderna också!

//Ingela
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-23, 07:59
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Hej Ingela!

Tack för snabbt svar! Det ska bli så härligt! Vi hyr nog bil i tre dagar och provar lite andra stränder. Har tre barn med oss och bussen låter ju inte helt bra i värmen. Finns det någon annan närliggande strand som man kan ta sig till utan bil från Megali Ammos förutom den i byn?

Anna
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-23, 20:17
Ingelas avatar
Ingela Ingela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 63
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Det ligger ju ett pärlband av stränder längs hela kusten, men att gå skulle jag nog inte rekommendera då dom kör som tokar och det inte finns några trottoarer.
Det blir buss eller badbåt isånafall.
Men jag tror det är lugnt på bussen när ni är där, förmodligen inte alls lika trångt och då är det heller inte lika varmt utan bara mysigt att åka den.
Åker man rätt tidigt på morgonen underlättar det ju också då de flesta verkar åka ut efter 11, och hem är det trångt på seneftermiddagarna.
Vi åkte hem vid två-tre och då var det ok. Huvudsaken är ju att man får sittplats när man har en liten att bära på!
Det tar nog inte mer än 20-30 minuter till sista hållplatsen och ibland spelar dom musik och då lutar man sig bara tillbaka och njuter av den vackra utsikten!

(Nu ser jag att jag har lyckats göra den där illamående lilla gubben igen när jag egentligen menade att göra en glad en!)

/Ingela
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-24, 12:01
Adam Adam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 18
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Hej Ingela,

Då måste vi ha vart där samtidigt i en vecka misstänker jag.

Vet att det var lite olika vad som fanns i lägenheterna, ett par grannar vi umgicks med hade iaf inte något duscdraperi i sin 2:a med etage samt att bord och så diffar lite.

95% av inredningen i vår lägenhet kan man iaf hitta på ikea..


//Adam
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-24, 20:47
Ingelas avatar
Ingela Ingela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 63
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Adam - när var ni där? Vi har ju säkerligen stött på varandra vid poolen om inte annat!?

Och ja, dom måste ha storhandlat på IKEA, alltifrån möbler till tallrikar.

/Ingela
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-08-26, 12:51
Adam Adam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 18
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Hej

Vi var där mellan 31 juli - 14 aug.

Vi var en hel del vid poolen och vid havet på eftermiddagen oftast, det var jag, frugan och barnen (7 & 9).

//Adam
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-11-15, 17:08
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Hur långt är det till bussen från Galini Suites?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-11-15, 22:09
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Skiathos Lägenhetshotel Galini suits

Jag har själv inte bott på Galini suites men däremot på dess systerhotell som bara heter Galini... Galini suites ligger som det står ovan helt off och om jag inte missminner mig är det en "mördar"-backe att gå upp- och nedför... Busshållplatsen nr 5 ligger då en bit därifrån vid en supermarket längs huvudvägen... Lycka till med valet...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT