Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-22, 17:24
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Hemma igen

Hejsan Hej

Ja, då var man hemma igen efter en skön, varm o härlig vecka på Kreta o Platanias. Bott toppen på BLUE DOME - verkligen fint hotell o toppenläge, kan jag varmt rekommendera. Lugnt o stilla och kanonstrand, inte en massa stenblock som kan förekomma längs stranden i Platanias / Agia Marina - ja, vi har verkligen njutit.
Åkte båtturen till BALOS o GRAMVOUSA - häftigt och vackert. Glad att man tog båtturen o inte åkte bil - vilken mördarbacke

Kan rekommendera restaurant DROSIA, toppenställe med god mat o bra service...deras Saganaki Feta mmmmm....

Tack Monkan för Taverna ELA - verkligen ett toppenställe på alla vis och vilken god mat och service, suveränt

//Maggan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-22, 18:26
Foppiss avatar
Foppis Foppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Vetlanda
Inlägg: 48
Standard Sv: Hemma igen

Välkommen hem!! Härligt att höra att ni haft det så bra ! Har funderat på båtutflykten till Balos, antar att du tyckte det var värt att offra både pengar och en heldag på den? Fyra dagar kvar
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-22, 18:43
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: Hemma igen

Ja, ni kommer få det så skönt och det var så skönt att bada i havet, lagom varmt för en badkruka som jag hihi...

Ja vi tyckte alla att Balosturen var bra - det var så gudomligt vackert i lagunen o gillar man att snorkla är det toppen, sonen tyckte det var som ett litet akvarium med fina fiskar Det var så varmt när vi åkte så jag gick aldrig upp till fästningen på Gramvousa utan nöjde mig med att svalka mig i vattnet. Guiden sa att det var bäst att ta med mycket dricka o mat, om möjligt, för det var så långa köer på båten o man hann inte med att handla något, men det stämde inte alls. Det gick fort o det fanns gott om både kall dryck o glass + mat om man så önskade på hemturen.

Önskar er en riktigt, riktigt skön resa och njut av värmen o den goda maten...mmmm...

//Maggan
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-22, 18:50
Foppiss avatar
Foppis Foppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Vetlanda
Inlägg: 48
Standard Sv: Hemma igen

Tack för de tipsen! Jag är också lite badkruka, men med så här härliga temperaturer ligger jag gärna och flyter länge ! Får nog bli en sådan båt tur, verkar så himla underbart!! Jihoo!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-22, 22:22
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 345
Standard Sv: Hemma igen

Välkommen hem! Roligt att du rekomenderar Drosia ... det var även min favoritresturang då jag var där förra våren.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-24, 09:27
Melindas avatar
Melinda Melinda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 33
Standard Sv: Hemma igen

Blev sååå nyfiken och kollade in Blue Dome - ser verkligen helt underbart ut ! Jag är nybörjare på att resa men efter en vecka på Kreta i somras är jag helsåld och läser nu allt jag kan komma över om resmålet för att vara väl rustad till nästa års besök. Lite frågor ?? Bokade du direkt fr Sverige ?? Vad kostar det per dygn att bo där ?? Ligger busshpl nära ? Har du ngn uppfattning om det skiljer mkt i pris att åka all-incl eller att boka allting själv (flyg, transfer o logi) o äta ute. Jag reser med två ungdomar i nedre tonåren.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-24, 15:20
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: Hemma igen

Hej Melinda

Jag har skickat ett meddelande till Dig om hotellet


//Maggan
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-24, 23:10
Melindas avatar
Melinda Melinda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 33
Standard Sv: Hemma igen

Stort TACK Maggan för ditt långa och utförliga svar......

Perfekt hjälp i mitt letande o lärande..

//Melinda
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT