|
||||
|
||||
Hyra bil i Chania
Jag har en fundering ang att hyra bil. Vi far ner till Chania 2 sept och stannar i 14 dagar. Tänker åka omkring, men de första 2 nätterna har vi bokat i Stalos.
Har någon tips på en bra hyrfirma, där man kan hyra direkt från flygplatsen? Jag försöker läsa på nätet om olika firmor, villkor mm men till slut blir jag alldeles snurrig. Hyrde förra året hos Smart Car i Kato Stalos, fungerade jättebra och bra pris. Men de har ingen hemsida och jag är osäker på om de kan leverera till flygplatsen. Kan ju såklart ta taxi till och från flyget och hyra på plats i Stalos, men jag tror det blir dyrare. Snälla - om nån har nåt tips så ge mig ett svar. Karin |
|
|||
|
|||
Sv: Hyra bil i Chania
Vi har i många år hyrt bil av Alianthos-group, hemsida finns.
Ypsilon |
|
||||
|
||||
"economycarrentals" har vi hyrt genom. Bra pris och allt funkade smidigt vid leveransen. Vi fick bilen på flygplatsen och lämnade där utan problem. Det enda är att det för Kreta visade sig tillkomma underredesförsäkring vilken inte var medräknad i det pris vi fick då vi bokade via hemsidan. Dock står det under särskilda bestämmelser för olika resmål om man läser det finstilta.
|
|
||||
|
||||
Tack för tipsen. Underredesförsäkringarna är en djungel
|
|
||||
|
||||
notoscar.com kan jag rekommendera. De har sitt säte i Paleochora, men även uthyrning i Chania, googla.. Ett gift par som får det hela att gå runt. Har hyrt av dem, inga konstiga "utöver kostnader" aldrig hört talats om underredsförsäkring. Hon heter Olga o är mycket trevlig.
|
|
|