|
|||
|
|||
hyra bil
Ska åka till Pigadia nu den 9 september och funderar på att hyra en bil en eller flera dagar.. Hur gör man då ? Bokar hemifrån eller på plats ? Rekommendationer på någon bra biluthyrare ??
|
|
||||
|
||||
Sv: hyra bil
Boka på plats. Gå runt och tala om för dem att du jämför priser, så blir det lägre och lägre allteftersom... Vi fick det bästa priset på Auto Motor Center, alldeles till höger om Taverna Pelagos, men det finns mängder av uthyrare i Pigadia.
Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
Vad ska ett bra pris ligga på för bil och moped för en vecka ungefär...
Moped 30E? Bil 60-90E beroende på bil? |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Hur är det med 4-hjuling, finns det överhuvudtaget att hyra?? Vanliga cyklar hade varit bra eftersom vi bor en bit utanför Pigadia uppenbarligen, finns det??
LENA,som längtar |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Tack för hjälpen.
Mannen är en mkt försiktig förare efter många år på hoj både i skogen och på landsväg. Kanske att vi testar 4hjuling en dag, känns bättre än scooter iaf. Bil får det väl bli ett par dagar ändå, vi har ju två veckor på oss Lena |
|
||||
|
||||
Bil har jag alltid hyrt på Circle, ligger på stora huvudgatan ut ur stan, snett emot frukthandlaren. Bra bemötande och det har känts som betryggande resonemang kring försäkringar osv. Senaste gången jag hyrde gick kvinnan som driver stället runt bilen och pekade ut repor som redan var gjorda innan jag tog över. Bra gjort.
Tror jag brukar betala 25 eller 30 per dygn för bil i september. Moppe (har hyrt på Motocarpathos) för 12-14 per dygn. |
|
|||
|
|||
Kräver hyrfirmorna viss deposition vid hyrtillfället?eva b
|
|
||||
|
||||
Lustig tajming med din fråga, eva b... För bara nån vecka sedan rensade jag i en hög papper, det föll ut ett visitkort från uthyrningsfirman Circle med ett handskrivet kvitto på baksidan: "Jag har idag mottagit x antal euro från mrs inkfish som deposit bla bla"...
Så uppenbarligen betalade jag deposit där. Jag kommer dock knappt ihåg det och tror inte att jag behövt göra det innan. Det kanske varierar. |
|
|||
|
|||
MotoCarpathos hyr även ut vanliga cyklar.Thanasis har fina fordon och har två killar (far&son)nere under huvudkontoret/mataffärn som meckar med firmans fordon. Dom har järnkoll på grejerna och fin ordning därnere...
|
|
|||
|
|||
Toppen, tack, har du någon aning om vad en vanlig trampcykel kan kosta??/Lena
|
|
|||
|
|||
....inte en susning om nuvarande cykelpriser,(lånar hoj privat själv), men sannolikt billigare, ju längre man hyr. Kanske finns priserna på hans hemsida.
Mikke |
|
|||
|
|||
Återigen tack
|
|
|||
|
|||
....eftersom det är fläckvis väldigt mörkt i Pigadia, så brukar jag ta med mej cykelbakljus (led) och äfvenså framlampa (led) ifrån Sverige. Kostar lite på B*****A och gör att man syns ordentligt .Funkar bra som vanlig ficklampa också.Gärna en reflexväst också,väger nada och är billig.
mvh, Mikke |
|
||||
|
||||
Har precis kommit hem från Karpathos. Vi hyrde bil hela veckan från "Lefkos rent a car", kostade 250 Euro ( helförsäkring, ingen självrisk, ingen deposition).
Jag tror nog att man kan få en bil ännu billigare nu i september. Maria som levererade bilen på flygplatsen var jätte gullig. Eftersom vi var sena på flygplatsen och alla taxibilar var upptagna vid ankomst, körde hon fyra av oss in till Pigadia medan de andra fyra körde hyrbilen. De stuvade in oss på grekiskt vis : ) med allt bagage. När vi lämnade bilen på flygplatsen vid hemresan, överlämnade hon en present till oss, jätte rart, det hade vi inte räknat med. |
|
||||
|
||||
Vi brukar också hyra av Maria, hon är jätterar Var och pratade lite med henne nu när jag var på Karpathos för en vecka sedan
Riitta |
|
|