|
||||
|
||||
Dag 1. Stockholm - Karpathos
Senast redigerad av Kalimera den 2019-07-22 klockan 16:14. Anledning: Flyttat inlägget till en ny sida. |
|
|||
|
|||
Sv: Dag 1. Stockholm - Karpathos
Härligt att höra att Ni är på plats......Kommande veckor är rädddade!
MÅ!! Lissi |
|
||||
|
||||
Fint att resan till Karpathos gick bra. Nu skall det bli roligt att följa rapporterna. Och snälla ni, skriv gärna om maten också, åtminstone lite då och då.
Vila ut och sov gott! / Anne |
|
||||
|
||||
Men visst är det knasigheten som vi gillar? Den toleranta stilen:vem bryr sig, jag gör som jag vill, jag kör som jag vill...
Det passar inte alla, såna personer blir frustrerade och irriterade. Mig passar det oregelbundna mycket bra. Det ordnar sig... De oer se dö... Håcken bryr se.. |
|
|||
|
|||
Hade förmånen att få släppa ombord Janne & Camilla på Novairs flygning till Karpathos i morse. Ivriga som små barn på sin första Greklandsresa klev de båda först (!) ombord Härligt !
Kul att få träffa er båda live. Ska som vanligt följa er reseberättelse med stort intresse. |
|
||||
|
||||
Hej Janne och Camilla!
Det var verkligen trevligt och träffas en liten stund, äntligen Gott att det har mojnat lite så ni inte blåser bort med en gång Ha det så jättebra Riitta |
|
||||
|
||||
Vilken restaurang var det? Och njut lite åt oss också, ni lyckliga människor som får vara där!!!
Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
|||
|
|||
Kul att ni är ute och far igen. Ska följa er varje dag!
Snälla, skriv ingående om maten, lika bra som förra gången. Lite "matporr" är bara härligt, så där så att man nästan kan känna doften... Jag hoppas att Camilla publicerar sina fina blombilder så att det blir lika härligt att se, läsa och titta på som er förra resa! Ha det härligt! Lena |
|
|||
|
|||
Instämmer i kören: Jo snälla gör det, "tjata" mycket om maten . Det blir nog ingen mer greklandsresa för mig i år och jag behöver hålla drömmen levande... Och vad hjälper då bättre än fantasier om landets dofter och smak.
Igår var jag vara tvungen att göra en kanel- och oreganodoftande moussaka och dricka ett glas retsina. Kanske borde det gå under rubriken självplågeri. Men nej, jag tyckte faktiskt att det tyglade längtan en liten, liten smula. Hoppas ni får en alldeles underbar höst i Grekland. |
|
||||
|
||||
Visst är det.
Citat:
Citat:
Den heter Vála. Alla som vill läsa om mat: det går nog inte att undvika. |
|
||||
|
||||
Ha en fin dag Här är det stortvätt och långbyxor på
Riitta |
|
||||
|
||||
Sitter här i Roslagen och väntar på nästa regn.
Behöver jag säga AVIS? Ni är ju på en av mina favoritöar. Med världens bästa restaurang. Kolla länken nedan: http://www.reseguiden.se/forum/blogg...taaurang-10910 |
|
|||
|
|||
Hej på Er,
hoppas att ni får det bra på er långsemester. Vi kanske syns om ett par veckor, börjar bli trött på regnet..... /spiros |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jaså, det regnar i Paris! Hör av dig om du åker ner!
|
|
||||
|
||||
Åh så roligt att ni åt gott på Vala! Den smygöppnade förra året och hade ännu inte fått upp skylten när jag var där i september. Jag åt där flera gånger på tips från Elias och det var verkligen jättegott. Han hade inte hunnit äta där då men hade hört gott om den, och kocken var en en pensionerad grek från USA som flyttat "hem" och lagade mat på Karpathos för att dryga ut pensionen.
Jag skrev om den här på forumet sedan men så vitt jag sett lyckades jag inte locka dit nån. Men nu blir det nog ändring på det när du skriver |
|
|||
|
|||
Citat:
Den s k Kalimeraeffekten Lissi |
|
||||
|
||||
Ja precis! Och det vore jättekul i det här fallet, vad jag såg av Vala var att de hade mat som jag inte hade hittat i Pigadia tidigare. Jätteroligt
|
|
||||
|
||||
Det var mycket gott allt vi åt, typ samma slags mat vi fick under Kastrullresan i somras.
|
|
|