|
|||
|
|||
Dricksvattnet i rethymno
Hej,
Hur är det med dricksvattnet i Rethymno? Kan man dricka kranvattnet direkt överallt utan risk? Är det det skillnad med ammande och små barn? Bör de dricka flaskvatten? |
|
||||
|
||||
Sv: Dricksvattnet i rethymno
Du kan dricka utan risk men så värst gott är det inte. Alltså ingen fara att borsta tänder eller använda is men för att dricka rekommenderas flaskvattnet!
Härligt det låter med er höstresa, Rethymno är en mycket trevlig stad och så mysigt i gamla stan på hösten |
|
||||
|
||||
Förr när jag besökte staden drack jag alltid dricksvattnet men jag skulle inte ge det till små barn. Vattnet är antagligen bra från början men vattenledningssystemen förstör en del. Till matlagning etc är det inga problam att använda vattnet. Vet inte riktigt vad du menar med frågan till ammande barn de behöver ju inget vatten. Inte i den åldern. Om ditt barn blir extra törstigt är det ju bara att amma en extra gång. Behöver du däremot ge tillägg bör du använda kokt flaskvatten till en så liten bebis.
Eva |
|
||||
|
||||
Vattnet går att dricka men det är väldigt kalkrikt och inte så särskilt gott heller. Jag köper flaskvatten - 6-pak (1,5 l/flaska) för 1.60 euro.
Yanna |
|
|||
|
|||
Tack för alla snabba svar!
|
|
|