|
|||
|
|||
Naxos nästa sommar
Hej!
Tänkte försöka mig på att återvända till Naxos igen nästa sommar, det är 13 år sedan vi var där sist, min man och jag. Då åkte vi visserligen charter så vi behövde inte tänka på färjetrafiken själva. Men nu tänkte vi åka till Kreta och stanna en vecka, för att sedan ta båten till naxos via santorini. Sedan hem via Aten. Vad tror ni om den planen? Går det några nattbåtar till Aten från Naxos? Eller är det bara dagtid? Har någon bott i Agia Anna/Agios Prokopios och kan rekommendera ett lägenhetshotell med pool, gärna nära stranden? |
|
|||
|
|||
Sv: Naxos nästa sommar
Hej!
När det gäller frågan ang. färjan så vet jag inte. Men jag kan tipsa om Hotell Agios Prokopios. Har bott där flera gånger och kommer även att återvända i juni 2011! Ett utmärkt hotell enligt mig och min familj! Mvh AnnaÖrebro |
|
||||
|
||||
Citat:
När det gäller hotell med pool nära stranden så finns det många bra ställen att välja mellan. |
|
||||
|
||||
Går det bara katamaran mellan Santorini och Heraklion? Jag är sugen på att göra nästan samma rutt men flyga till Santorini för att sedan åka till Naxos, Amorgos och avsluta på Kreta. Vill helst inte åka katamaran eftersom vi är ganska känsliga för sjösjuka.
|
|
||||
|
||||
Det går en långsam färja (Prevelis) två gånger i veckan. Resan tar cirka 3½ timme.
|
|
||||
|
||||
I och för sig inte Agia Anna, men vi bodde på ett väldigt trevligt hotell (som också hade nära till stranden) i Naxos stad. Hotellet heter Irene Pension, och Irene 2 har pool. Plus sköna små lägenheter med kylskåp. Vi betalade 60 Euro per natt för 3 personer. Helt ok.
|
|
|