Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-23, 17:08
liner liner är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Naxos nästa sommar

Hej!
Tänkte försöka mig på att återvända till Naxos igen nästa sommar, det är 13 år sedan vi var där sist, min man och jag. Då åkte vi visserligen charter så vi behövde inte tänka på färjetrafiken själva.

Men nu tänkte vi åka till Kreta och stanna en vecka, för att sedan ta båten till naxos via santorini. Sedan hem via Aten.
Vad tror ni om den planen?
Går det några nattbåtar till Aten från Naxos? Eller är det bara dagtid?

Har någon bott i Agia Anna/Agios Prokopios och kan rekommendera ett lägenhetshotell med pool, gärna nära stranden?
Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 08:49
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Naxos nästa sommar

Hej!
När det gäller frågan ang. färjan så vet jag inte. Men jag kan tipsa om Hotell Agios Prokopios. Har bott där flera gånger och kommer även att återvända i juni 2011! Ett utmärkt hotell enligt mig och min familj!
Mvh AnnaÖrebro
Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 15:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
Men nu tänkte vi åka till Kreta och stanna en vecka, för att sedan ta båten till naxos via santorini. Sedan hem via Aten. Vad tror ni om den planen? Går det några nattbåtar till Aten från Naxos? Eller är det bara dagtid?
Tycker det låter som en vettig plan. Båten (katamaran) går från Heraklion till Santorini. Om det går nattbåtar mellan Naxos och Pireus nästa år vet jag inte, men det borde göra det. Det beror på när ni ska åka. Smidigast är att flyga inrikes till Aten från Naxos.

När det gäller hotell med pool nära stranden så finns det många bra ställen att välja mellan.
Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 20:52
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Går det bara katamaran mellan Santorini och Heraklion? Jag är sugen på att göra nästan samma rutt men flyga till Santorini för att sedan åka till Naxos, Amorgos och avsluta på Kreta. Vill helst inte åka katamaran eftersom vi är ganska känsliga för sjösjuka.
Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 21:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Vill helst inte åka katamaran eftersom vi är ganska känsliga för sjösjuka.
Det går en långsam färja (Prevelis) två gånger i veckan. Resan tar cirka 3½ timme.
Svara med citat
Gammal 2010-11-12, 14:09
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

I och för sig inte Agia Anna, men vi bodde på ett väldigt trevligt hotell (som också hade nära till stranden) i Naxos stad. Hotellet heter Irene Pension, och Irene 2 har pool. Plus sköna små lägenheter med kylskåp. Vi betalade 60 Euro per natt för 3 personer. Helt ok.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:27.