![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nytt för i år i Argostoli med avgiftsbelagd parkering i hamnområdet vissa tider. Det är här de flesta turister hamnar som besöker Argostoli och det var många som fick sin böteslapp. Det är lite märkligt med detta förbud just i hamnområdet då övriga Argostoli är en enda stor parkerigsplats med mängder av felparkeringar som ingen bryr sig om, jag tror nog det finns över 500 bilar som står fel. Det verkar som ett nytt sätt att få in pengar utan att åtgärda problemen som finns i Argostoli med alla dessa bilar.
![]() Jag blev en av dem som fick en böteslapp på 20 euro ![]() ![]() Jag frågade min vän i Argostoli och han sa att du går in på kontoret bakom Enos Hotel vid torget och betalar mina böter och gör du detta inom tio dagar så får man rabatt på böters beloppet. ![]() Jodå det blev rabatt med 50 % alltså 10 eruo i böter och en stor lapp utskriven på detta. Det gick också att köpa parkeringsbiljetter där på kontoret. ![]() Ja nu vet man det att inte parkera i hamnområdet för där vaktar man. ![]() PANAKAKIS ![]() |
|
|