Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-18, 21:37
KristinaEs avatar
KristinaE KristinaE är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Hotell Alkyoni Beach alt Naxos Resort

Hej.

Vi planerar nästa års resa, tänkte oss till Naxos. Jag har tittat på hotellen Alkyoni Beach alt Naxos Resort. Är det någon som har bott på något av dessa hotell, eller kanske ändå känner till något om dem.

Är trasfern till Naxos besvärlig. Vi kommer att åka med ett resebolag och vad jag har läst på Kalimera sidan så har resebolaget en egen båt. Men läste också att det var bättre att kosta på transfern själv och då åka med en större båt. Vilket är bäst.

Tacksam för all hjälp ni kan ge.

Häls Kristina

Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 13:36
bopia bopia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Hotell Alkyoni Beach alt Naxos Resort

Hej.

Tyvärr vet jag inget om hotellen.

Men angående tranfern skulle jag helt klart boka med tex Blue Star Ferries.lite dyrare men snabbare o bekvämare.
Den båt(jag tror jag vet vilken du menar) har vi åkt den flera gånger o det är ingen höjdare.
Vi var på Naxos i augusti/september iår o bokade resan helt på egen hand o sparade tusenlappar, Flygstol till Santorini,en natt där o sedan vidare till Naxos nästa dag med Blue Star Ferries.Så kommer vi att göra nästa år oxå...o nästa...o nästa,tills den dagen kommer vi kan köpa enkel biljett o bosätta oss där

När planerar ni att resa nästa år? Vi åker i slutet av augusti.

Bopia/ en del av mitt hjärta är alltid på denna underbara ö.
Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 14:28
Hestia Hestia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Kristina! Har själv inte bott på Naxos Resort men vi var där på ett "studiebesök" när vi var på Naxos, hade bekanta som bodde där. Det verkade jättefint och trevligt, våra bekanta trivdes utomordentligt, var tydligen det bästa boende de någonsin haft i Grekland! De hade absolut ingenting att klaga på, allt var toppen. Så jag tror inte ni blir besvikna om ni väljer det hotellet, man ser även på bilderna hur fint det är. Lycka till med bokandet av resa!
Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 22:09
Dippeduttan Dippeduttan är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Naxos Resort

Hej!!
Vi bodde på Naxos Resort 2009 och var väldigt nöjda. Precis som du ser på bilderna är det modernt och fint och servicen var på topp. De har även en egen hemsida du kan kika vidare på. Naturligtvis råkade vi få rummet med den sämsta utsikten, en bakgata och p-plats som skymtade bakom trädet som i princip växte in på balkongen men då vi frågade efter ett bättre var de snabba att ge oss ett morgonen därpå. Frukosten var okej men inte mer. Trots allt det fantastiska Naxos har att erbjuda kunde vi inte låta bli att tillbringa några timmar då och då vid och i den fina poolen och stranden ligger ju inte många meter bort. Kanonhotell!!

Vi reste med Apollo och tog deras transfer. Jag hade läst en hel del här på Kalimera om blåst och sjösjuka men vi slapp sådant obehag. Vi reste första veckan i juni och visst blåste det lite till sjöss men inte så det påverkade någon av oss på båten. Lite tråkigt med väntan på Santorini och med båten vidare, tog ju ändå ett visst antal timmar men det var det absolut värt, helt klart, Naxos är en pärla.

Ha det så underbart med planerandet och blivande resan.
/Camilla
Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 22:17
emma emma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

har inte bott på något av hotellen med på hotell Spiros som jag tror om jag inte tar helt fel ligger precis bredvid Naxos resort. Så läget är helt jättebra!! Har åkt med Apollos båt ett par ggr o tycker det var helt ok. Visst är det en väntetid i hamnen men då kan man börja anpassa sig lite.... sola lite... köpa sig en Mythos...o sen är ju båtresa i sig en fantastisk tur!
MEN det kan hända att det blåser. mycket. o då är båten liten... o den kan tom bli inställld....
Nu blev ni kanske ännu mer förvirrade.... sorry!

/Emma
Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 19:01
KristinaEs avatar

Tack för alla svar.

Vi var lite inne på att boka halvpension, men om inte frukosten var mer än OK, så ska vi nog tänka om vad det gäller maten. Det är ju mysigt att äta på lite olika ställen.
Båtresan blir jag lite fundersam över, skall vi åka med resebolagets transfer eller Blue Star Ferries. Vi får nog även där tänka till lite. Det skall väl gå att köpa biljetter till Blue även om vi har bokat transfer, bara att vi meddelar resebolaget på plats.
Men vi ska absolut till Naxos på den punkten tänker vi inte ändra oss. Vi har varit på Kreta 2 gånger och Samos 10 gånger, så det är dags att prova någon annan Ö eller hur.??

Vi kommer att åka i Juli, tyvärr kan inte min man få semester någon annan tid.

Häls Kristina
Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 09:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Grekisk frukost är nog sällan mer än ok. De få gånger det ingått i mitt boende har det aldrig varit särskilt mycket att hurra för. Skämtsamt sagt frukost för en grek är en kopp kaffe och en cigarett.

Halvpension skulle jag aldrig välja i Grekland där halva nöjet på resan är att hitta små tavernor med god mat. Bakom det enklaste ställe kan det dölja sig en kulinarisk matupplevesle även om rätterna som serveras kanske är få.

Personligen går jag antingen ut och äter frukost eller lagar till den själv hemma. Jag har inte så stora krav men en god yoghurt, färskpressad apelsin, lite frukt kanske en omelett med feta och lök samt en kopp bergste är aldrig fel. Finns det inga matlagningsmöjligheter där jag bor brukar jag köpa hem frukt, får eller getost och lite oliver att mumsa på.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2010-10-22 klockan 09:04. Anledning: stavfel
Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 21:01
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg

Halvpension skulle jag aldrig välja i Grekland där halva nöjet på resan är att hitta små tavernor med god mat. Bakom det enklaste ställe kan det dölja sig en kulinarisk matupplevesle även om rätterna som serveras kanske är få.
Eva
Håller verkligen med Eva L, det finns så många underbara restauranger på Naxos, bara att välja och vraka. När det gäller resan så sa min man och jag nu i september; inte en gång till att vi åker denna långa resa för att bara vara borta en vecka. Det är ju faktiskt så att två hela dagar försvinner . Men vi älskar Naxos, så nästa gång får vi nog göra som några andra här har beskrivit. Lyckat till med resan!
Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 15:43
KristinaEs avatar

Hej. Nu är resan till Naxos bokad. 14 härliga dagar väntar oss i sommar. Vi valde enbart frukost, det blir att hitta lite olika restauranger att äta på. Och det har jag förstått att det finns i Naxos stad.
Vi är nog väldigt bortskämda med bra frukost på hotellen som vi har bott på i grekland tidigare. Huvudsaken det finns yougurt och honung, samt en smörgås och lite kaffe.

Tack för alla som har svarat och givit oss tips.

Häls Kristina
Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 19:00
Hestia Hestia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Grattis till bokad resa! Så underbart att ha en resa till Naxos att se fram emot och längta till, speciellt nu i höstmörkret. Vilket hotell valde ni till slut, blev det Naxos Resort?
Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 22:35
KristinaEs avatar

Hej.

Vi valde Naxos Resort. Jag tittade på hotellets egen hemsida och det ser ut att vara ett bra hotell. Dels att det finns pool samt nära till havet. Och det ligger centralt.

Häls Kristina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.