![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag och mina döttrar 11 och 13 år hade tänkt åka till Kreta i mitten av juli, och vi har suttit och googlat lite på olika ställen.. Men något som har lockat oss alla 3 är ju naturligtvis stränderna.. speciellt Elafonissi ![]() ![]() Mvh Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tipsar dig ju då om Paleochora, inte Chaniakusten men sydkusten. Ni kan då 10.00 på förmiddagen åka båt, tar en timme, till Elafonissi, tillbaka med samma båt på eftermiddagen. I Paleochora finns stort utbud av boende. Finns lång sandstrand och en mindre klapperstenstrand.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag tycker också Paleochora men vill komma med ännu ett förslag. Agia Marina/ Agi Apostoli är platser som med folk och rörelse för en tonåring med lite att hitta på om man inte ska bada hela tiden och nära till Chania också vilket nästan är ett måste ![]() Det är bra med bussförbindelser till Elafonissi samt så har andra fina besöksmål i närheten som Falassarna och Balos som du kan googla på. Mvh! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ett annat tips till dig och dina döttrar. Platanias där är en del att göra, många butiker, cafeer och tavernor. Bra bussförbindelse in till Chania town. Alla våra charterbolag har flera hotell där.
Själv har jag varit där 4 ggr och kommer att åka dit nästa år igen. Lycka till |
|
||||
|
||||
![]()
Mellan Agia Marina och Platanias är det gångavstånd och jag skulle valt något av dessa ställen om man vill ha liv och rörelse samt shoppingmöjligheter. Bra bussförbindelse med både Chania och Elafonissi.
Som Lotti säger så har alla charterbolag har många prisvärda hotell i området. ![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
... men ha inte för höga förhoppningar på stränderna strax väster om Chania....
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Stränderna i både Chrissi Akti och Agii Apostoli tyckte jag såg riktigt fina ut! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bo i Agia Marina, sen kan ni gå in till Platanias nån kväll om ni känner för det. Vi bor alltid i Agia Marina och tycker det är toppen där. Vår dotter är snart 13 och tycker också om Agia Marina.
|
|
|||
|
|||
![]()
Rethymno är ju en trevlig stad..
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Läste lite nogrannare nu och såg att du även ville ha hotelltips. Atrion (med apollo) är bra, vi har bott där två gånger. Nära till stranden bara över stora vägen. Blue sky gillade vi också ( tror det är ving som har det). Sist bodde vi på Kambos village och det är helt ok väldigt lungt det här året mot när vi bodde där första gången 2003. Vi har även bott på Stefan village och det är också bra, vet inte vilket bolag som har det nu. Här är i allafall några tips på hotell som vi trivts bra på. Vad ni än väljer så är jag säker på att ni får det toppen!
|
|
|||
|
|||
![]()
Väljer ni Platanias är Melina Suites toppen och på "rätt " sida om vägen, alltså med strandläge. (och pool)
Fast Paleochora är säkert mysigt nog även för tonåringar. ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med. Vi bodde på Melina i år det var jättebra. Vi har också bott på Blue Dome snäppet bättre över Melinas, ligger väldigt nära varandra och har toppenläge. Apollohotell bägge två.
Jisses vad jag längtar till mitt älskade Platanias när jag skriver här. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Georgopolis är inte heller helt fel,mitt mellan Chania o Rethymnon bussar går åt båda hållen.Många trevliga tavernor o boenden,fin lååång strand.Kan rekomenderas.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Alla ni snälla som svarat! och nu har vi faktiskt bokat! Det blev Agia Marina
![]() Vi åker med fritidsresor, och ska bo på Hotell Isida.. och hoppas det ska bli bra..?! |
|
|||
|
|||
![]()
Isida har jag bara hört bra om faktiskt. Har några kompisar som har bott där och de var väldigt nöjda. Det ligger bra i Agia Marina, nära till de flesta restauranger. Framför allt nära till min favoritrestuarang, Mitsos. Superbra mat och jättetrevlig personal.
![]() Vi åker också till Agia Marina i år, kombinerat med Retymnon. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ni kommer garanterat trivas i Agia Marina.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Utanför Agia Marina ligger ön Theodore, där finns endast KriKri-getter. Vi åkte på en kvällstur med en båt som ordnar dagliga turer från den lilla hamnen i Platanias, det var en snorkeltur och man fick åka runt hela ön och simma och snorkla i det underbara vattnet. Kan rekommendera det, och det blir inte lika dyrt som att åka resebolagens ordnade turer.
Eftersom det är nära till Platanias, vill jag också tipsa om två resturanger. Tartufo som ligger vid torget, barnen älskade deras stenugnsbakade pizza. Och en bit upp i backen mot gamla Platanias ligger Socrates, där har vi fått riktigt god potatis istället för all pommes som alltid(ofta) serveras på många ställen. /Marie |
|
|||
|
|||
![]()
Tidigt på Torsd morgon bär det av..
![]() ![]() |
![]() |
|
|