![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lätt som en plätt! I kyrkan med det tornet döptes jag!
Men jag säger inget, utan andra får gissa. |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara Gautträsk?
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Visste inte att det fanns något som hette så. Hur som är det inte rätt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Burträsk?
|
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom Netwolf har gissat Burträsk, som jag också tror att det är man (inte) ser på andra sidan sjön (men som syns tydligt i dagsljus, men inte i nattsol som här), så gissar jag att den exakta platsen är Långnäset, Västerbottens längsta insjöstrand, nära Bodbysund.
|
|
||||
|
||||
![]()
Rätt!
Citat:
![]() Jag står på mina vänners tomt i Bodbysund när jag tar bilden, inte så långt från Långnäset. Stort grattis till er båda! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar passera där någon gång per år, senast för bara en månad sedan, och slås alltid av hur vackert där är. Att kyrkan utmärker vyn på ett särskilt sätt tror jag man förstår även av den här bilden, när man vet att det är ett kyrktorn man ser.
Associationsbanorna var dessutom ganska korta eftersom jag visste att du brukar vara i Bodbysund - men inte att dina vänner har en så fantastiskt tomt. Långnäset ligger en bit ut i sjön, till höger strax utanför bilden, förmodar jag. De ser kanske "baksidan" av det från sitt hus? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, den är på norra sidan av näset, alltså inte mot Bodbysund. Om jag minns rätt är det skog bakom den, alltså mot deras håll, det jag kallade "baksidan".
|
![]() |
|
|