![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har bokat resa till Rhodos i maj-2011 och tänker gifta oss
![]() Finns det någon med erfarenhet av detta?? Vill gärna ha tips på blommor, frisör m.m.! |
|
|||
|
|||
![]()
Har ni tänkt er att ha bröllopet i kyrkan? här kan det bli problem efter som jag är grekisk ortodox så vet jag.. Kyrkan i grekland behandlas med mycket respekt eftersom 95-98% av grekerna är kristna och för att gifta sig finns det krav:
1. du måste vara döpt i en ortodox kyrka 2. du måste ha kuna tolka lika psalmer (du måste tex läsa up dem under sermonin)....tex. Dock finns det en protestant kyrka på rhodos som drvs av den svensk präst.. Frisörer är väldigt lätt att hitta bara fråga (av egenerfarenhet), det finns en bra som jag rekomenderar: den ligger på samma gata som macdonals gör åt riktningen mott elli stranden. Blommor vet jag inte ![]() Lycka till! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag säger som jag sagt tidigare till de som vill gifta sig i Grekland. Kontakta Svenska kyrkan i Aten (mycket trevliga), de viger folk på bland annat Rhodos. Hur mycket de kan bistå med vet jag inte vad det gäller blommor o frissa, men själva vigseln kan de svara på iaf. Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har bokat vigsel med svenska kyrkan i slutet på september.
Vill också ha tips på florist, frisör och fotograf. Och vad tror ni om vädret sista veckan i september? Kan det bli riktigt dåligt? |
|
|||
|
|||
![]()
Kommer ni ner ett par dagar innan så kan ni säkert fixa det på plats. Florister och frisörer finns mängder av. Fotografer ser man väl kanske inte så mycket av. Men det är klart att det finns. Personalen på hotellet hjälper er säkert att hitta rätt. De brukar ha kontakter...
![]() ![]() Citat:
![]() Jag stannar egentligen aldrig på Rhodos men jag har varit där ett par dagar vid den tiden vid olika tillfällen. Och en gång var det molnigt och det kom häftiga skurar under två dagar. Det var dock hyfsat varmt ändå. Annars har det varit perfekt väder de gånger jag passerat där den tiden. Strålande sol och minst lika varmt som det är en högsommardag här hemma. Lycka till med både resan och bröllopet. ![]() |
![]() |
|
|