![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pratade just med Modern som säger sig inte fått nån detaljerad prislista med sin Apollokatalog. Där finns, enligt henne, bara en lista av typen "i lågsäsong kostar resmålet X från x xxx kr".
Stämmer detta? Eller finns det nån del som hon bara inte fått? Sen läste jag i DN i helgen att charterresorna blir betydligt dyrare nästa år än i år. De hade jämfört förra årets prislista med nästa års hos de stora researrangörerna. Fast jämförelsen var gjord med vissa förhinder. Utfallet för Apollos del blev nämligen klart sämst - de höjde mest. Men när man kollade priserna på nätet fick man lägre priser än i katalogen. Och när Apollo fick klart för sig att DN undersökte frågan gick priserna ner ÄNNU mer ![]() Visst är det bra när priserna går ner men man undrar ju lite vad som styr deras prissättning egentligen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dessutom stämmer inte säsongsindelningen med den grekiska säsongsindelningen, så man blir bara förvirrad (och irriterad!) av att titta på den där listan. ![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det där sista låter ju också märkligt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, definitivt. Och framförallt vill man ju kunna kolla vad en resa kostar den 5 juni - eller vilket datum man nu väljer. Från-priser säger ju inget annat än att lågsäsong är billigare än högsäsong - och det kanske man kunnat räkna ut alldeles på egen hand
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
ja katalogen var inte allra roligast att läsa... morr...
Dessutom har dom höjt maten på flyget - rejält. Ifjol betalade vi 95:-/person för maten. Om sonen då hade hunnit passera tvåårsträcket (vilket han ioch för sig inte hade, men om man räknar på det så) hade han inte betalat nåt eftersom medföljande vuxen betalade maten. Iår tar dom 135:-/pers för maten och dessutom får barn mellan 2-11 år betala 65:-. Det är en duktig prisökning om man räknar i procent! |
|
||||
|
||||
![]()
När jag tittade på priser kostade den 130 per väg - och det ett rövarpris, med tanke på vad man får för pengarna.
![]() (Och nej, jag behöver inga välmenta tips om att packa med egen baguette eller nåt, jag måste ha lagad mat cirka var fjärde timme, av omsorg om omgivningen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
....lag(r)ad baguette...???
![]() betänk njutningen att smyga fram sin utsökta rökta fårfiol redan skuren i tunna skiver å pilsner överhälld i en Coca-flaska.....Som alibi för icke-auktoriserade käkrörelser har man ett paket tuggummi liggnas i knät.... Mikke |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men inte måste man väl smyga med sin mat?? Man får väl ÄTA medhavt på planet? Dricka alkohol, medhavd, kanske är en annan sak! Vi ska käka frukost på Flygplatsen innan avgång och sen spara njutningen av mat till ankomsten! Eftersom vi inte flyger charter så är det ju enklare.. Lissi- som har 25 dagar kvar till avfärd! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag brukar dessutom be att få köpa kaffe på maten och inte heller då har de påpekat att jag egentligen inte fick äta medhavd mat. Men kaffe fick jag köpa ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
"Det är ej tillåtet att förtära medhavd mat och dryck på Sterlings flygningar" står det på deras hemsida.
Kanske vill Apollo och Novair få bort all mat servering eftersom de gjort denna super höjning. |
|
|||
|
|||
![]()
Visst skrevs det om förbudet i våras, men obstinat som jag är, och sporras av allehanda förbud, så struntade jag i det. Också av ekonomiska skäl. Vi fick inga kommentarer även om vi åt helt öppet när vi åkte charter till Kreta. (Vi hade inte nötter eller annat som kan orsaka allergier) Barnen vägrar äta flygplansmaten, och då måste man ha med sig något annat, anser jag.
Gita |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Allergimotivet för att inte tillåta medhavd matsäck är kort sagt ihåligt. Nej nog handlar det enbart om ekonomi: de vill ta igen på maten det de tappar på de billiga biljetterna! Och naturligtvis har de sin fulla rätt att införa vilka regler de vill. Men det finns ju alltid en gräns där reglerna gör att de tappar kunder. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Javisst är det väl penninghunger bakom matförbudet, precis som transfertillägget. Så därav min "matprotest". Om vi nu pratar om Apollo och priskarusell, så kanske jag får påminna om min frustration när jag bokade resa till Karparhos för nästa sommar innan katalogen kom ut. Tänkte att nästa års resa blir ungefär som årets + några procents pålägg. Jovisst. Priset var höjt med 2700kr jämfört med 2005-års katalog. Fast enlig Apollo var det bara 1800. Jag undrade hur de räknade, och då sa damen vänligt att mellanskillnaden var havsutsikt och balkong. Jamen det kan jag ju leva utan, ta bort det, sa jag. Men det gick inte! Det fanns nämligen inga lägenheter utan balkong och havsutsikt! Hade aldrig funnits! Pfuu... räknade till tio och frågade om de inte skulle sätta ut priser utan säng, toalett, tak etc också. Det skulle ju locka till sig enormt med folk. Hon förstod inte min ironi... Luttrad blir man... Gita |
![]() |
|
|