![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ni som bor nere i Grekland har ni någon koll på om huspriser/lägenhetspriser har gått ner? Surfar runt på "Grekiska blocket" och tycker mig se att det blivit lite billigare, men fortfarande är den en bit kvar till "fynd" -priset.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har hört att man ska ligga lågt just nu för att det är överpriser på hus. En del hus har legat ute till försäljning ett år och priser lär sjunka när man behöver pengarna!
Men andra har kanske andra uppgifter om detta, mina uppgifter är ju trots allt hörsägen! Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
DEt jag har hört men det är ett komplicerat läge .Grek husägare ligger kvar på priset .de hus som sänks tillhör Eng.el.andra inv.grupper som av en el annan anl. måste flytta hem.
|
|
||||
|
||||
![]()
Priserna har gått ner och många hus och lägenheter ligger ute till försäljning under lång tid. Nybyggen står stilla och markförsäljningen ligger stilla även där.
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Nu bor jag ju inte i Grekland... Men jag pratade lite med mina vänner i höstas om det här. Så detta gäller egentligen enbart Tinos!
![]() ![]() Jag hade i uppdrag för ett antal år sedan att titta efter hus för ett företag. Då blev jag bl a visad en i stort sett ruin utan avlopp för vare sig vatten eller toa som man begärde nästan en miljon för! Huset låg bra men det hade kostat minst lika mycket att få det i brukbart skick... Ett skelett jag också tittade på stod fortfarande osålt några år senare när jag körde förbi... Jag förstod av mina vänner att en Grek sätter ett pris och det backar han inte på! Oavsett om det tar en månad eller 10 år att sälja objektet! (Så Lissi. Vi får nog glömma det där huset i hamnen... ![]() Men jag har ju sett det på nära håll. "Mitt" gamla hotell Alonia står fortfarande osålt sedan tre år. Och förfaller för varje dag. Jag pratade med S om det i höstas och föreslog att han skulle sänka priset. Om blickar kunnat döda hade jag inte skrivit detta nu... ![]() ![]() Sedan tror jag att Yanna har rätt i att det råder överpriser just nu. Det har nog sålts en hel del hus i Grekland till icke-greker de senaste 20 åren. Och de har nog fått rätt bra betalt och satt priserna därefter. Men med tanke på den Grekiska ekonomin just nu så kan det bli ett brutalt uppvaknande om en tid och priserna tvingas ner. Helt enkelt för man måste få ut pengarna. Men de som har råd att vänta kommer nog att vänta... Jan c tror jag också har en poäng. Jag skulle tro att det är lättare att hitta hus till ett vettigt pris om man köper av en icke-grek! Som han skriver av de som vill flytta hem. Eller de som av någon annan anledning, ålder, tröttnat, ekonomi eller annat, vill sälja sitt "sommarhus" i Grekland. De sitter ju i ett annat läge och där finns kanske möjligheten att förhandla om priset... ![]() I ditt läge hade jag inte tittat på Grekiska sidor! Det är många Tyskar, lite Österrikare, väldigt många Schweizare och en hel del Engelsmän som har hus i Grekland. Sök i dessa länder i stället! "Hus till salu i Grekland..." Jag skulle gissa att du får en del träffar... Lycka till. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna |
![]() |
|
|