Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-14, 14:43
lomba lomba är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Italiano

Italiano Bar i Pigadia. Er det noen som vet hvor den ligger?
Svara med citat
Gammal 2010-12-14, 17:11
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Italiano

.......... möjligen kan det vara ett annat namn för Café Karpathos, som ligger strax öppanför gamla Scala vid hamnen. Vid dörren kan man se på skylten att man bl.a pratar italienska, och min egen erfarenhet av stället som drivs av en snäll f.d lärarinna vid namn Tuula och hennes man, är att många på Karpathos boende icke-greker gärna samlas där, t.ex English Jon,Petra,etc, mm.....Som kuriosum kan nämnas att sommartid ställer dom fram ett eller två långbord med bänkar, vackert lackerade........
Svara med citat
Gammal 2010-12-14, 21:44
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
.......... möjligen kan det vara ett annat namn för Café Karpathos, som ligger strax öppanför gamla Scala vid hamnen. Vid dörren kan man se på skylten att man bl.a pratar italienska
Det var min första tanke också. De kommer från den grekisktalande delen av italien, vad jag förstod. Men å andra sidan finns det en mängd barer utmed stranden, av vilka jag bara känner till ett fåtal, så det KAN ligga en Italiano därute. Får väl kolla!

Citat:
en snäll f.d lärarinna vid namn Tuula
Lilla rara gumman, hon blev så glad när hon fick höra att jag är lärare, så hon ville aldrig sluta prata.

Citat:
Som kuriosum kan nämnas att sommartid ställer dom fram ett eller två långbord med bänkar, vackert lackerade........
Och vem har lackat dem, månne?

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2010-12-15, 14:38
Mikke Mikke är inte uppkopplad

....hihi.....om du händelsevis antyder att jag varit framme med min pinello, så måste jag medge att så inte är fallet, ety jag tämligen sällan ägnar mej åt klarlackande....fast å andra sidan, skulle dom händelsevis fråga mej om detta, så skulle jag naturligtvis ställa opp.....
Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 22:22
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu

Nu har jag kollat med lokalbefolkningen (= Xronis Panaretos ) och han säger sig inte känna till något ställe med det namnet, och inte heller någon bar som ägs av italienare. Vet du något mer om stället, lomba?
Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 08:29
lomba lomba är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Nei, beklager, jeg vet ikke mer. Jeg leste et lite reisebrev om Karpathos på nettet (husker ikke hvor). Han som skrev, fortalte at de hver kveld hadde avsluttet med en drink på Italiano, og han syntes det var et veldig koselig sted.Jeg har vært på Karpathos siden 1997, men Italiano er ukjent for meg. Reisebrevet var fra 2009.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:41.