Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-03, 18:10
sakis sakis är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005
Standard varfor tror du att

hej varfor tror ni att just greklandsturisterna e so fanatiska i grekland
om men jemformed monga andra lender,Greklandselskarna dom oker tillbaka or effter or, vad er det som gor grekland so speciellt tror ni, svara ni forst so ska jag segia min osikt sen
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 18:47
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: varfor tror du att

Citat:
Ursprungligen postat av sakis
om men jemformed monga andra lender,Greklandselskarna dom oker tillbaka or effter or, vad er det som gor grekland so speciellt tror ni, svara ni forst so ska jag segia min osikt sen
Jag har många svar på vad som är speciellt med Grekland och som gör att jag väljer att åka tillbaka dit. Frågan har också varit upp i forumet många många gånger förut.

MEN jag tror inte du har rätt i ditt antagande att Grekland är speciellt i jämförelse med andra länder. Tvärtom tror jag att till exempel Spanien har betydligt fler återvändare och flera andra länder med, både i Europa och i andra världsdelar.
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 18:53
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
jag tror inte du har rätt i ditt antagande att Grekland är speciellt i jämförelse med andra länder. Tvärtom tror jag att till exempel Spanien har betydligt fler återvändare och flera andra länder med, både i Europa och i andra världsdelar.
Här håller jag nog med dig, Elisabet. Jag har varit inbiten Spanienutforskare i många år, och har även besökt många delar av Frankrike. Sen hade jag en period när jag ville besöka nya länder varje år, och det är bara de senaste sju åren som jag har fastnat i Grekland. Tycker inte heller att Grekland är "bättre" än t ex Spanien. Varje land har sina egna för- och nackdelar. Men just nu är jag fast, och känner att jag har mycket kvar att uppleva. Dessutom har jag ju en massa vänner att återse.

Karin
periodare

Senast redigerad av karinafp den 2005-12-03 klockan 18:54. Anledning: Felräkning...
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 18:58
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Här håller jag nog med dig, Elisabet. Jag har varit inbiten Spanienutforskare i många år, och har även besökt många delar av Frankrike. Sen hade jag en period när jag ville besöka nya länder varje år, och det är bara de senaste sju åren som jag har fastnat i Grekland. Tycker inte heller att Grekland är "bättre" än t ex Spanien. Varje land har sina egna för- och nackdelar. Men just nu är jag fast, och känner att jag har mycket kvar att uppleva. Dessutom har jag ju en massa vänner att återse.

Karin
periodare
Der har du et poeng. Venner får man i Hellas
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 19:04
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Man får vänner om man är en. Så sa min dotter när hon var 7 - och så rätt hon hade!
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 19:07
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Inte uteslutande. Jag har många vänner kvar i Spanien också... Och lite varstans runt om i världen.

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 20:10
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

Gammal kärlek rostar aldrig

tommy
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 20:37
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Gammal kärlek rostar aldrig
Det var väldigt vad du strör visdomsord om kärleken omkring dig idag Tommy
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 20:38
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Det är nog så....är man glad positiv och trevlig så får man nog vänner var man än befinner sig här i världen....Men Grekland och Kreta är ju i mitt hjärta.
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 21:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Jag tror som Elisabet, man får vänner om man är en! Jag älskar Grekland, har fått e-vänner vänner där och åker GÄRNA dit år efter år...Men har också varit många ggr i andra länder...Frankrike ett flertal ggr, liksom Tjeckien och Spanien..Bulgarien Nederländerna m fl... Men jag känner mig så HEMMA i Grekland.... Gillar kynnet, musiken, värmen, Svårt att ta på , men i Grekland kan jag bara VARA och känna en total LYCKA!

Lissi- som snart är där IGEN!!
Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 21:49
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Men jag känner mig så HEMMA i Grekland.... Gillar kynnet, musiken, värmen, Svårt att ta på , men i Grekland kan jag bara VARA och känna en total LYCKA!

Lissi- som snart är där IGEN!!
Precis så där är det nog för många av oss kalimister. Bara ett par dagar sedan pratade jag med en annan Lule-kalimist om detta. Brukar skämtsamt säga, att jag måste ha varit en grekiska (dock utan min purfinska potatisnäsa ) i mitt tidigare liv.
Utöver det som Lissi redan har nämnt så älskar jag det grekiska landskapet med havet som möter bergen...det är så mäktigt! För att inte tala om maten! Måste dock säga att värmen under sommarmånaderna har jag fått svårare och svårare att stå ut med, därför reser jag helst under våren och hösten.

Ivi
-"endast" 132 dagar kvar

Senast redigerad av Ivi den 2005-12-03 klockan 21:54. Anledning: Ville kolla nedräknaren ;)
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 18:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Måste dock säga att värmen under sommarmånaderna har jag fått svårare och svårare att stå ut med, därför reser jag helst under våren och hösten.

Ivi
-"endast" 132 dagar kvar
Jo vi lovade oss efter helvetesvärmen i somras på SYMI att ALDRIG åka till Grekland på sommaren mer..Därför blev det en nyårsresa och en aprilresa i stället.....Så hittade jag ju JÄTTEBILLIGA flygbiljetter i juli och ..JA såklart så blev det en sommarresa till !!!!
Det måste väl vara kärlek det till detta land!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 18:23
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Jo vi lovade oss efter helvetesvärmen i somras på SYMI att ALDRIG åka till Grekland på sommaren mer..Därför blev det en nyårsresa och en aprilresa i stället.....Så hittade jag ju JÄTTEBILLIGA flygbiljetter i juli och ..JA såklart så blev det en sommarresa till !!!!

Lissi
I hellas bestemmer man selv når man vil oppsøke skyggen. Det er verre med det i Norden!
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 20:26
Avstängd

Citat:
Det var väldigt vad du strör visdomsord om kärleken omkring dig idag Tommy
Decemberkvällar passar bra för det, man har ju ändå inte så mycket för sig

Tommy
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 20:31
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Anledningen till att jag har fastnat för Grekland är, att jag känner mig tryggare där. Människorna känns rejäla och vänliga. Det är inte svårt att hitta lugna och vackra platser. Och så är det ju den grekiska maten, som är så god och nyttig.

Titti
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 21:04
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Decemberkvällar passar bra för det, man har ju ändå inte så mycket för sig
Det blir svårt att svara på detta utan att spåra ur ytterligare, men visst vore det mysigt om alla kalimeraner (som vill ) bodde nära varann och kunde träffas varje decemberkväll och fylla dem med en massa roligt innehåll

Kanske det bästa med Grekland är att det för oss samman (=försök att hålla tråden )
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 21:24
Avstängd

Citat:
Det blir svårt att svara på detta utan att spåra ur ytterligare, men visst vore det mysigt om alla kalimeraner (som vill ) bodde nära varann och kunde träffas varje decemberkväll och fylla dem med en massa roligt innehåll

Kanske det bästa med Grekland är att det för oss samman (=försök att hålla tråden )
Bra svar Mer kan jag inte säja utan att spåra ur

Tommy
Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 21:25
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag tycker att jag känner mig hemma i Grekland. Och människorna är vänliga och trevliga, oftast. Och maten är god, och havet är blått, och och...

Det bara känns rätt.

Gita
Svara med citat
Gammal 2005-12-10, 15:29
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av sakis
For min del har jeg ikke blitt så forelsket i f.eks. Spania som det jeg har blitt i Hellas. Grunnene til at jeg har blitt tilhenger av Hellas, er mange. Her føler jeg meg hjemme, jeg kan slappe av, det er ikke noe stress. Grekere har en behagelig måte å være på, de stresser ikke sånn! Ikke de grekerne jeg kjenner, ihvertfall. Det er sikkert forskjeller her også. Og jeg føler at de er vennlige i utgangspunktet, ikke kun fordi de kan tjene penger på deg. Og det er så vakkert! Havet, naturen... Og maten er så god! Og musikken er så fiiin.. Alt i alt, tror jeg det kommer av hele atmosfæren. Den er unik. Vel, dette var min subjektive mening... Forelskelse gjør blind, vet du.
Svara med citat
Gammal 2005-12-10, 17:35
dimitriss avatar
dimitris dimitris är inte uppkopplad

Citat:

Lissi
Men.... ni har lovat er att ALDRIG åka till Grekland på sommaren

dimitris
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:37.