![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I år blev det "bara" 14 veckor på Kreta. 10 veckor från mitten av januari-slutet av mars med delat boende med en Kalimerabekant i Chania och fyra veckor hos Yvonne (som jag naturligtvis också hittat via Kalimera) i Rethymno. Några nya bekantskaper blev det också, Janne o Camilla, Ingegerd, Lugna gatan och Bopia, kul att träffa er!
För 2011 önskar jag mig ännu fler veckor på Kreta och att jag träffar ännu fler trevliga människor från Kalimera. God Jul på er allihop både nya och gamla vänner! Gunilla (som inte har en endaste Kretaresa inbokad än) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
2010 har varit ett fantastiskt år för mig - ett drömår - mitt första passionsår...ja ni vet ju!
![]() Tänk, förra året vid den här tiden visste jag inte att jag skulle ha bott på Kreta i nästan 7 månader om ett år och det är också exakt ett år sedan Gunilla o jag lärde känna varandra genom Kalimera. Ja, Gunilla, det är fantastiskt många trevliga människor man lärt känna under det här året och de flesta är kalimerianer! Önskar en GOD JUL och säger tusen tack till alla goa vänner som varit och hälsat på mig här på Kreta och som jag hoppas kommer och hälsar på mig fler gånger! ![]() Gunilla, jag tror det blir Kreta även 2011 för dig! ![]() Yanna - passionär |
|
||||
|
||||
![]()
Min första passionärsår har också varit väldigt annorlunda vad gäller Greklandsresandet
![]() ![]() ![]() Första riktig öluff under 3 veckor med några nya öar och sedan "planeringsresa" till Karpathos en vecka i Augusti och nu sist 2 veckors olivplockningsresa dit i november ![]() Kan inte klaga ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För mig blev det ingen Greklandsresa i år utan istället har jag gjort två fantastiska resor till Thailand. Den första i februari och den andra nu i december. Drömmen vore att som pensionär, dit det är ett antal kvar, få tillbringa 2-3 vintermånader i Thailand, sommaren i Sverige och att par-tre vår eller höstveckor i Grekland.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Som nybliven pensionär ser planeringen fin ut för 2011. Vi åker till Kreta i maj, 3 veckor och barn och barnbarn ansluter de två sista. Sen blir det stugan vid Höga Kusten resten av sommaren. I början av september åker vi till ? (inte planerat) företrädesvis i Grekland. God Jul och Gott Nytt År! Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Jobbet gör tyvärr att vi inte har möjlighet till några långsemestrar utan det får bli en vecka i stöten...
I år blev det Puerto de la Cruz (Teneriffa) i januari, Parga i juni, Budapest juli, Milano weekend i november. Tyvärr blir det ingen vinterresa till värmen i vinter så det har jag redan kompenserat med att boka en weekend till Budapest i februari och 9 dagar till Mykonos i juni. Det finns även plats för en weekendresa på vårkanten. Klurar på om det blir London, Berlin, Valencia eller Prag? God Jul |
|
|||
|
|||
![]()
Tack vare tillgång till Internet och uppkoppling mot mitt arbete så har jag kunnat få ihop 8 veckor i år! Långt kvar till hustruns ca 15 veckor dock, men jag jobbar på det
![]() 2011 ser bra ut också. Hoppas kunna få ihop 7-8 veckor även då ![]() Julhälsningar från Plakias med växlande molnighet och just nu 16 gr. BoCina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
DÄR skulle man firat jul...... ![]() För mig blev det tre ggr en vecka i Grekland i år. Parga, Tinos och Patmos/Samos Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Under 2010 blev det Prag i maj, Kalymnos, Kos, Leros och Patmos i juni, Krym (Ukraina) ock Kefalonia i juli och sist i december var jag på en rundresa i mellersta och i norra Thailand med tredagars vistelse i Jomtien nära Pattaya i Thailand.
Under 2009 blev det en rundresa i Kina i maj, en rundresa till Litauen, Lettland, Estland och till Sankt Pettersburg med omgivningar i början av juli, Lesvos i juli, Parga, Lesvos och Ithaka i augusti, Çesme och Chios i september och en rundresa i Indien i november. Enigma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men vad är mina resor i jämförelse med Victorias jorden rundresa genom Bora Bora, Tahiti och hela Amerika, med några av kalimerianes resor till Ekwador och Guadelupe, till Australien och till New Zeeland, till Sydafrika och andra länder i Afrika med Röda Bussarna, till flera veckors eller flera månaders vistelse i Thailand eller i Grekland?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|