Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-24, 20:37
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Om dynamiken i positivt tänkande

Ser på Cesar på TV och hans otroliga skicklighet med att få hundar att lägga av med otrevliga beteenden. Han pratar ju ofta om positiv energi och jag tycker att det ligger mycket i detta.

Det är väl inte bara jag som har råkat ut för såna dar då allt bara går åt fanders, den ena motgången före och den andra efter...man blir , efter läggning, arg eller ledsen eller uppgiven eller gnällig ...alla man träffar har också problem, är på dåligt humör , reagerar överdrivet, utstrålar negativ energi (skulle väl Cesar säga).

Sen, nästa dag, funkar allt igen, folk är snälla och trevliga, problemen obetydliga, solen skiner igen. Den positiva energin är tillbaka...

Det är inte alltid så mycket som behövs för att vända på stämningen.

Som igår. Nåt elfel la halva huset i mörker. ( Tvättmaskin, spis, nästan all belysning går på samma säkring, mycket intelligent uträknat )
Skavsår på höger häl.
Glömde köpa kattmat.
Två räkningar som jag inte kalkylerat med.
Ingen bensin i moppen ( det är förstås nästan standard, låna aldrig ut din moppe...)
Blixlåset på jackan pajade.
Spillde stekfett på snyggbyxorna.

Sen idag: Trevliga telefonsamtal, e-mail och besök!
Maken och hans bror fixade elfelet!
Julskinkan blev jättefin !

och grannfrun gav mig en påse kattkroketter, alla nöjda.
Svara med citat
Gammal 2010-12-24, 21:13
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Om dynamiken i positivt tänkande

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Ser på Cesar på TV och hans otroliga skicklighet med att få hundar att lägga av med otrevliga beteenden. Han pratar ju ofta om positiv energi och jag tycker att det ligger mycket i detta.

Det är väl inte bara jag som har råkat ut för såna dar då allt bara går åt fanders, den ena motgången före och den andra efter...man blir , efter läggning, arg eller ledsen eller uppgiven eller gnällig ...alla man träffar har också problem, är på dåligt humör , reagerar överdrivet, utstrålar negativ energi (skulle väl Cesar säga).

Sen, nästa dag, funkar allt igen, folk är snälla och trevliga, problemen obetydliga, solen skiner igen. Den positiva energin är tillbaka...

Det är inte alltid så mycket som behövs för att vända på stämningen.

Som igår. Nåt elfel la halva huset i mörker. ( Tvättmaskin, spis, nästan all belysning går på samma säkring, mycket intelligent uträknat )
Skavsår på höger häl.
Glömde köpa kattmat.
Två räkningar som jag inte kalkylerat med.
Ingen bensin i moppen ( det är förstås nästan standard, låna aldrig ut din moppe...)
Blixlåset på jackan pajade.
Spillde stekfett på snyggbyxorna.

Sen idag: Trevliga telefonsamtal, e-mail och besök!
Maken och hans bror fixade elfelet!
Julskinkan blev jättefin !

och grannfrun gav mig en påse kattkroketter, alla nöjda.
God Jul, Monica!
Ja, det är så sant det du skriver. Vissa dagar borde man inte ens fundera på att kliva ur sängen... Och andra dagar är det bara solsken! Men det är tur att vi får ha båda varianterna, för hur skulle vi annars märka skillnaden?
Ha en riktig trevlig och skön helg!

/Eva
Svara med citat
Gammal 2010-12-24, 21:24
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

God jul o tack för dina läsvärda berättelser. Ceasar Milan tillhör mina idoler tänk om man kunde kommunicera med hundar som han gör.
Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 00:35
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ja, sånn er livet. Det er det som gjør livet litt spennende av og til, og at man setter pris på de gode ting når de mer negative har vært i fokus.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.