Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-25, 14:03
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard off season

Av en lycklig slump hamnar vi åter på kryssningsfartyget "Brilliance of the seas" som tar oss runt i medlehavet över nyår och 13helgen. Vänder mig nu till erfarna Rhodosresenärer med frågan; vad gör vi (två vuxna två barn 7 och 5) i Rhodos stad under ca 10 timmar en dag i Januari då jag misstänker att det mesta är stängt för sässongen. Våra krav är låga, vill mest promenera runt i den gamal stadsdelen och bara njuta av att vara på grekiskmark och framförallt passa på att njuta av riktigt god grekisk mat, husmanskost och meze. Tips på restaurang som är öppen vintertid emottages alltså tacksamt! Eventuellt hyr ví en bil och åker en sväng, vart far vi då tro?
Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 18:42
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: off season

Ingen?
Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 11:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
vad gör vi (två vuxna två barn 7 och 5) i Rhodos stad under ca 10 timmar en dag i Januari då jag misstänker att det mesta är stängt för sässongen. Våra krav är låga, vill mest promenera runt i den gamal stadsdelen och bara njuta av att vara på grekiskmark och framförallt passa på att njuta av riktigt god grekisk mat, husmanskost och meze. Tips på restaurang som är öppen vintertid emottages alltså tacksamt! Eventuellt hyr ví en bil och åker en sväng, vart far vi då tro?
Om jag hade åkt till Rhodos den tiden på året skulle jag valt att lägga en del av tiden i gamla stan, där måste var helt fantastiskt den tiden på året. Sedan skulle jag hyrt en bil och kört ner till Lindos. Att se Lindos under lågsäsong har jag länge drömt.
Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 20:16
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Var på Rhodos 2 veckor i november och det var helt fantastiskt. Vi kunde sitta på altanen på Kristina rooms varje morgon och äta frukost och titta på båtarna som kom och gick. Gamla stan var precis så vackert som man hade tänkt att det skulle vara när den inte invaderas av folk. En sak som dock hände varje gång det kom in ett kryssningsfartyg var att nästan alla butiker öppnade. Sokrates fylldes av folk under några timmar.Jag antar att det kommer att vara så även då ni kommer dit. Vilket innebär att shopping är fullt möjligt. 10 timmar går ju fort men visst kan man hyra en bil och jag kan bara bekräfta att Lindos var i alla fall fantastiskt i november. (Vi var 4 personer som badade på stranden) Annars kan man nog fördriva tiden i gamla stan. Att bara gå omkring i gränderna är en upplevelse i sig Dom sista dagarna vi var där började man hänga upp juldekorationer i gränderna. Riktigt fint faktiskt! Ett ställe med fantastisk mat som vi besökte nästan varje kväll var ouzeriet Ton Megaston på Sofokleus street. Dom har öppet året runt och Dimitris och Yiota är fantastiskt gulliga. Det fanns flera tavernor som hade öppet så det blir nog inga problem.
Precis som man i en tråd under Kreta talat om att det borde kunna finnas underlag för turism annan tid på året än den som nu är så tycker jag att det borde finnas även för Rhodos. Helt fantastiskt fint!
Ha det så härligt på er resa!!
//maji
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.