Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-03, 15:37
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Kato Stalos

Hallå !!
Finns det någon som kan berätta nått om orten Kato Stalos ?? Jag vet vart det ligger, men undrar lite vad som finns där at göra, hur det ser ut, finns det strandpromenad ??
Mvh Åsa
Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 16:27
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Kato Stalos

Kato Stalos er, ifølge venner som var der i fjor, en sjarmløs turistby. De trivdes ikke på stedet.
Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:21
A-Cs avatar
A-C A-C är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Vi var där för två år sedan och trivdes ypperligt.Bodde på Zotis,en äldre mycket trevlig kretensare som äger stället.Googla på Kato Stalos så får du fram en del och så finns det gamla trådar om du söker vidare här!
vänlig häls.
a-c
Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:58
suss67s avatar
suss67 suss67 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Jag bodde i Kato Stalos för 2 år sen och tyckte det var bra. Stranden är fin men nån strandpromenad har jag inte sett till, faktiskt inte på hela sträckan Kato stalos - Platanias. De små turistorterna "sitter ihop" längst kusten flera km. Kato stalos är lugnt, men ligger närmst Chania, bussen dit tar ca 20 min om jag minns rätt. Det gamla Stalos är också mysigt o har några tavernor som är mindre "turistiga".
Sök på Kato stalos så hittar du mer.
/Suss
Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 09:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det är ganska roligt att se hur olika uppfattningar det kan finnas om en ort. Jag pratade med ett yngre par som besökte Chaniakusten för två år sedan och de beskrev det på ungefär samma sätt som Admirals bekanta.

Tror helt enkelt att våra förväntningar på vad en semester ska erbjuda är så väsensskilda att det är svårt att komma med råd till andra än den vars önskningar och erfarenheter man känner väl till. Ett bra sätt bra sätt brukar vara att fråga personen om vilka platser han eller hon gillat vid tidigare resor. Det som är som ett paradis för någon kan kännas som en katastrof för någon annan.

Jag pratade med en kvinna som jag mötte i Thailand vid den senaste resan. Hon gillade inte alls den fina stranden Bang Tao som vi älskade utan pratade lyriskt om Patong som hon besökt tidigare och för mig är Patong nästan som helvetet på jorden.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 11:49
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

De små badbyarna utmed Chaniakusten är ju sammanvuxna. Gillar man bra strand,små grekiska tavernor samt shopping som består av små supermarkets då är Kato Stalos the place for you. Stort plus är ju närheten till Chania och man vill ha lite mer utbud!
Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 15:42
A-Cs avatar
A-C A-C är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Vilken evig tur att vi är olika och att vi hittar våra egna smultronställen!!Vi ville "bara vara",relaxa o njuta så Kato Stalos/Kalamaki blev helt rätt för oss.som det ofta påpekas så "växer"ju byarna ihop så man hinner med att se mycket och Chania är ju inte långt bort med buss.
a-c
Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 15:51
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Tack för era svar !!
Visst är vi olika, och vill ha ut olika saker av våra semestrar. Jag vill nog oxå bara vara. Uppskattar närhete till stranden o gjärna strandtaverna. Närheten till Chania låter ju bra, då kan man få promenera i hamnen o gamla stan, mm. Funderar på hotell Rose,med Apollo. Någon som bott där ??
Åsa
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 22:49
elhasse2 elhasse2 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Visa inlägg
Tack för era svar !!
Visst är vi olika, och vill ha ut olika saker av våra semestrar. Jag vill nog oxå bara vara. Uppskattar närhete till stranden o gjärna strandtaverna. Närheten till Chania låter ju bra, då kan man få promenera i hamnen o gamla stan, mm. Funderar på hotell Rose,med Apollo. Någon som bott där ??
Åsa
Jag tycker det är ett Bra val. Min man och jag bodde där i Oktober,vi var riktigt nöjda med.Det jag kan rekomendera är ....Att bo i gamla delen som är mycket billigare men nästan lika Bra som den nya delen.Trevlig personal varav en pratar Svenska.Städningen helt okey också,

Jag har varit på Kkreta 16 år och ofta 2-3ggr Maj, Augusti och Oktober och vi har bott lite överallt, men sista 5åren har vi bott i Stallos, hotell Veli pricis vid stranden, i en enrumslägenhet mot havet jätte stor balkong och skugga från sen förmiddag. Nackdel med detta hotell är att de har ingen pool om det skulle vara badförbud flera dagar ,Men det går att gå över till Creta Palm och nyttja deras pool, bara att beställa in något från poolbaren....

Detta hotell är mycket billigare än Rose och det är många återkomna gäster varje år, Lägenheterna mot havet tar fort slut då det inte finns fler än 8 st, Apollo har detta också och de ligger väldigt nära varandra-

Matställe rek, jag Triana taverna som ligger snett över gatan en bit upp från en taverna som heter Marias som ligger i hörnet,gå mot Chania.... Topspinn
Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 00:52
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det som är som ett paradis för någon kan kännas som en katastrof för någon annan.

Jag pratade med en kvinna som jag mötte i Thailand vid den senaste resan. Hon gillade inte alls den fina stranden Bang Tao som vi älskade utan pratade lyriskt om Patong som hon besökt tidigare och för mig är Patong nästan som helvetet på jorden.

Eva
Vad menar du när du skriver att Bang Tao är en fin strand? Är den tvärdjup eller långgrund? Är det därför att det finns sjöar i närheten eller mindre folk? Vad avskräcker dig ifrån Patong stranden? Jag var aldrig i Phuket men är nyfiken på stränderna i den delen av Thailand.

Enigma
Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 09:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Vad menar du när du skriver att Bang Tao är en fin strand? Är den tvärdjup eller långgrund? Är det därför att det finns sjöar i närheten eller mindre folk? Vad avskräcker dig ifrån Patong stranden? Jag var aldrig i Phuket men är nyfiken på stränderna i den delen av Thailand.

Enigma
Nu är vi ju egentligen i fel tråd men jag svarar ändå. Bang Tao har klart fint vatten, lagom långgrund, fin sand, den kantas av fin växtlighet, det är glest mellan solstolarna. Det är lätt att få en egen plätt. Det är inte fullt av vattenaktiviteter. Den är underbar att vandra på. Det finns enkla matställen där man kan äta god thaimat och gräva ner tårna i sanden. Den är fortfarande inte överxploaterad vilket är ett stort plus för mig.

Patong har jag bara besökt en gång för 7 år sedan det räckte. Idag är det ännu värre. Rörig trafik, ganska öppen prostitution, allt för många torskar där, trista barer, allt för många fulla människor. Helt enkelt för mycket av det mesta för min smak. Stranden är säkert ok utan allt det andra som följer med.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 11:11
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Visa inlägg
Tack för era svar !!
Åsa
Hotell Rose
Ni blir 100% nöjda om ni bor där. Vi firade min mans 50 års dag med 14 dagar på Rose. Bodde i den nya fina delen ut på gaveln mot havet.
Supernöjda.
Vill du veta mera så hör av dig.
Birgitta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51.