|
|||
|
|||
Restauranger i Pigadia
Hej, i sommar åker vi för första gången till Karpathos, ska bli mycket spännande Vi åker 30 juni, 1 vecka.
Önskar restaurangtips från er som varit där tidigare. Undrar också om man kan ta bussen till de "finare" stränderna t.ex Kyra panagia och Apela eller är det bättre att ta badbåten dit? |
|
||||
|
||||
Sv: Restauranger i Pigadia
Bläddra litet bakåt i det här forumet, det finns flera restaurangtrådar från förra sommaren. Och det går lika bra att ta bussen som båten till både Kyra Panagia och Apella. Båda stränderna är rätt steniga, kan vara bra att veta. Sandstränderna finns utefter syd- och västkusten. Själv tycker jag bäst om den i Lefkos. Dit går det buss dagligen. Läs också gärna resebreven här till vänster, så får ni fler tips.
Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
Citat:
Bussen till det vackra Apella verkade dock alltid gå. Kan rekommendera restaurangen Le Mirage i Pigadia. Mycket god mat, bra service och mysigt läge. |
|
|||
|
|||
Hej
Var på Karpathos för första gången i september o jag garanterar att vi kommer tillbaks!! Vad det gäller restauranger så gillade vi Bellas för deras Ufon o pizzor, Mikes för den goda grekiska maten(dock ej den färdiga menyn) och sist men inte minst:Acropolis!! Jag avskyr inkastare, isynnerhet de som pratar svenska MEN, vilken mat,vilken service, vilket bemötande och vilka samtal!! 5 stjärnig mat till klart överkomliga priser. Ta bara inte fel så att ni hamnar på Grande som ligger granne. Ärkefienden har vi förstått, det var t.o.m. slagsmål mellan personalen ibland! Hoppas att ni får en lika fantastisk vistelse som vi hade!! We will be back Lena |
|
|||
|
|||
...aha...du har "råkat ut" för Arghiri,som förresten varit i Sverige.Den killen kan låta munvädret spinna på... Han har förrexten gift sej och blivit pappa för ett tag sen.Frugan heter Evi Georgiadou och hennes familj har en fin,liten taverna i Amopi, vars namn i detta nu undslipper mej....men den ligger mittemot en liten affär, på vänster sida gatan ungefär halva vägen mellan stora vägen och stranden....rekommenderas!!
|
|
|||
|
|||
....nu tror jag mej kommit på vad familjen Georgiadous taverna i Amopi heter..Esperides,har jag för mej,eller nåt liknande tror jag att det var .Sen ligger den ju inte i Pigadia, men om ni nu händelsevis kommer till Amopi....
|
|
|||
|
|||
Hej!
Dessutom är han kusin till Helena som med sin mamma driver det fantastiska hotell vi bodde på. Jag säger bara Sound of the sea!! Jag tror det blir lika många smilisar för samma egenskaper hos dom. Undrar om alla är släkt på ett eller annat sätt på ön?? Prata kan han, men det var rätt roligt att höra om hans gamla eskapader i Sverige, både lagliga o mindre lagliga!! Saknar allt där nere Ha det Lena |
|
|