Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-16, 22:03
rehnski rehnski är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 10
Standard Boka flyg nu eller vänta

Hej!

Jag och min familj (6st vuxna) ska resa till Santorini under slutet av juli för 10 dagars semester. Sista veckorna i juli är väl egentligen den sämsta tiden att åka med tanke på pris och utbud, men vi har tyvärr inga andra alternativ utan de lediga dagarna vi kan vara borta är 15-30 juli. Jag håller på att kolla flygbiljetter och insett att Norwegian ligger bäst i pris just nu. Det jag undrar nu är om man ska vänta och se om det det kommer billigare resor eller boka direkt. Känns lite risky eftersom vi är så många som 6 personer samt att det är under de mest populära veckorna vi ska åka, men samtidigt vill man få så billiga biljetter som möjligt.

Tacksam för tips

Mvh
Martin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-16, 22:36
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Jag skulle inte vänta med att beställa 6 flygbiljetter till Santorini och som det sett ut tidigare så sänker inte Norwegian flygbiljetterna till Santorini.

Yanna
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-16, 23:33
tilde tilde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Österåker
Inlägg: 94
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Perfekt fråga. Jag undrar detsamma.
Vi funderar på att åka iväg i juni 2 vuxna och ett spädbarn.
Ska vi ligga lågt ännu eller boka våra biljetter...? Det är ju dyrt fortfarande men vet inte om de kommer att sänkas så mycket...kanske vi då riskerar hela våran resa och inte kommer iväg.
Jag har sett att Apollo, Airtours, SAS och Norweigen är de som flyger till Santorini. Något annat bolag, någon som vet?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-17, 15:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 606
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Hur mycket kostar det med Norwegian?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-17, 15:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 606
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Citat:
Ursprungligen postat av tilde Visa inlägg
Jag har sett att Apollo, Airtours, SAS och Norweigen är de som flyger till Santorini. Något annat bolag, någon som vet?
Vad jag känner till finns det inga andra bolag som flyger till Santorini från Sverige. Tveksamt om SAS flyger dit, jag tror att man måste byta plan i Aten och fortsätta med inrikesflyg.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-17, 17:31
tilde tilde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Österåker
Inlägg: 94
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Norweigien med direktflyg tar från Arlanda till Santorini 7850 kr för två vuxna och ett spädbarn i slutet av juni och tillbaks två veckor senare.
Hur har det legat prismässigt tidigare år???
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-17, 17:57
rehnski rehnski är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 10
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Just nu ligger priserna från 3000 - 4000 per person vilket jag tycker låter dyrt men jag har inte en aning om vad priserna brukar ligga på.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-01-17, 19:49
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Vi har köpt biljetter till Santorini i september och fick betala ca 3000 kr per biljett.
Det är billigare att åka till Aten o ta sig ut med båt, men vi har ett litet barnbarn med oss i år. Valet blev då lättare då vi kommer direkt till en ö o kan bada redan samma eftermiddag.
Kanske kunde vi hittat billigare biljetter om vi väntat till Norvegian släppte septemberstolarna men vi slog till för att ha något att se fram emot.
Kicki
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-01-18, 20:39
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 210
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tveksamt om SAS flyger dit,
SAS flyger till Santorini men dom verkar sälja alla platser till charterbolagen och det är via dom man kan hitta biljetter.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-01-18, 22:26
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 389
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Jag har spökbokat Köpenhamn - Santorini på SAS. Det gav turer via Aten med några timmars uppehåll och Aten-Santo opererat av Aegean Air. Ganska hyfsade priser i maj-juni, men dyrare i juli.

Mats
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-01-19, 08:44
lenamarie1s avatar
lenamarie1 lenamarie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 40
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Hej!
SAS har börjat sammarbeta med Aegean så man kan boka hela vägen och även få priset. Det tar ju lite längre tid med alla byten men man kan själv styra över vilka dagar man vill åka. Ganska skönt att slippa sitta med olika flygbolags tidtabeller och försöka få ihop flygtiderna också. Har bokat Göteborg-Heraklion för 3000 mitt i sommaren. /Lena
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-01-19, 22:14
tilde tilde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Österåker
Inlägg: 94
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Citat:
Ursprungligen postat av lenamarie1 Visa inlägg
Hej!
SAS har börjat sammarbeta med Aegean så man kan boka hela vägen och även få priset. Det tar ju lite längre tid med alla byten men man kan själv styra över vilka dagar man vill åka. Ganska skönt att slippa sitta med olika flygbolags tidtabeller och försöka få ihop flygtiderna också. Har bokat Göteborg-Heraklion för 3000 mitt i sommaren. /Lena
Hej Lenamarie!

Har du då bokat via SAS på nätet? Försöker med det men verkar inte funka...
/ Tilde
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-01-20, 07:57
lenamarie1s avatar
lenamarie1 lenamarie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 40
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Hej Tilde!
Jo jag bokade via nätet. Var inne nu och det finns biljetter till Aten men verkar nästan fullbokat från Aten till Heraklion (kollade inte Chania). De planen är ju mindre. Ring SAS så ser de vad som finns kvar. Jag hade tur och fick den sista biljetten på eftermiddagsflyget från Aten så jag slipper sitta där i flera timmar och vänta.
Hoppas att du hittar biljetter.

/Lena
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-01-20, 08:28
rehnski rehnski är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 10
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Tack för alla svar. Kollade lite resor till Athen nu och då fanns det ett annat utbud.
Kan tänka mig att det rör sig väldigt mycket folk i Atens hamn. Hur har ni här upplevt det i slutet av juli? Är det väldigt jobbigt och rörigt? Är det lätt att hitta rätt båt?
Hur lång tid tar båtresan från Aten till ex Naxos?

/Martin
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-01-20, 11:12
rehnski rehnski är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 10
Standard Sv: Boka flyg nu eller vänta

Hej igen!
Min mamma har nu bokat resa till Santorini med Norwegian. Tack för hjälpen. Återkommer säkert senare med ytterligare frågor när vi börjar närma oss resedatumet.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT