|
|||
|
|||
Hotell Agla i Rhodos stad
Hej! Är det någon som har bott på hotell Agla i Rhodos stad?
http://www.apollo.se/se/vart-vill-du...ages/agla.aspx Vad tyckte ni i så fall om hotellet? Något speciellt som man ska tänka på där? Är stranden närmast hotellet bra att bada på? Jag har hört att det brukar vara läskiga undervattensströmmar på stränderna i stan, är det det på stranden närmast hotell Agla? Var går badbussar till stränderna på östra sidan av ön? Vad kostar badbussen? Oj det blev många frågor :-)) |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell Agla i Rhodos stad
Hej
Vi har bott på Aglia och vi trivdes jättebra. Hotellet ligger i väldigt lugnt område. Jag tycker inte om att bada på Windy Beach som är den strand som ligger närmast hotellet pga att det är ofta höga vågor. Det tar väl ca en kvart att gå till Elli Beach som har mer folk men lugnare vatten. Jag tror inte att det går någre speciella "badbussar" men vid Nya marknaden finns lokalbussar som går längs östkusten. |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell Agla i Rhodos stad
Varje dag klockan 09.00 går det badbuss från busstationen - ovanför Mandrakihamnen - till Tsambika stranden. Bussen går hem klockan 16.30.
Det går även att åka andra tider, men bussen stannar då uppe vid stora vägen, så det blir till att gå en liten bit. Det går utmärkt att åka till fler stränder med buss. Biljettpriser ... tror de låg på 2-3 euro, beroende på hur långt bort starnden ligger från stan. |
|
|