|
||||
|
||||
Två veckor i augusti, Karpathos?
Jag och min pojkvän funderar starkt på att åka till den åtminstone (bildsköna) ö Karpathos. Vi önskar Sol, bad, varma dagar god mat och lite nöjesliv men mest lugn och ro. Finns det något mer bra eller dåligt att säga, tillägga om denna ö?
Det mesta jag har läst tilltalar mig. Det är vår första utlandsresa. Vore otroligt tacksam för svar! Veronica |
|
||||
|
||||
Sv: Två veckor i augusti, Karpathos?
Har ni läst igenom de trådar som finns i detta forum samt resebreven från Karpathos så är ni ganska uppdaterade. Själv var jag där tre veckor i somras och skrev ett rätt långt resebrev... går ni in på min profil ser ni ett par fotoalbum jag lade ut också. Sol och värme lär ni få, augusti är den varmaste månaden och dessutom den största semestermånaden, så de centrala delarna av Pigadia kommer att vara rätt livlig på kvällarna. Men det enda hotell som är direkt stört av folkliv är nog Manos Plaza, som ligger vägg i vägg med två av de populäraste klubbarna. Fast ni behöver ju inte bo precis där...
Nöjeslivet försiggår främst längs cafégatan och hamnpromenaden. Då är det fråga om att ta en drink och umgås. Dansar gör ni på Enigma eller Liquid, som båda har ingång alldeles till höger om restaurang Romios på hamnpromenaden. De stora dansställena ligger utanför staden, så de inte stör... Fever är väl det största. De har gratis bussar som kör er dit och tillbaka. Litet mognare nöjesliv försiggår på ouzerian Faros, där man tar en ouzo med litet tilltugg och sitter och njuter av utsikten över viken, och småpratar litet. Sedan kan man fortsätta kvällen på taverna Pelagos med grekisk musik och ofta även dans, beroende på publikens humör. Lugn och ro kan ni också hitta utan problem. Det går bussar och badbåtar till många av stränderna, annars kan ni hyra ett fordon, köpa en karta och ge er ut på upptäcktsfärd och hitta en egen liten strand. God mat... ja, det ämnet har sina egna trådar här på Karpathosforumet, så det är bara att läsa. Välkomna till Karpathos, ni kommer alldeles säkert att trivas. En liten varning bara, ön är starkt beroendeframkallande, så risken är stor att ni kommer tillbaka... Karin som planerar sju veckor på Karpathos i sommar. |
|
||||
|
||||
Sv: Två veckor i augusti, Karpathos?
Oj, tack för det fina och innehållsrika svaret Nu är jag övertygad om att vi hittat rätt! Vi bokar i helgen Underbart. Tusen tack!
|
|
|