![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och min sambo har tagit ledigt vecka 11 för att åka iväg men nu börjar jag fundera på om man skulle åka till Grekland istället.
Vad tycker ni, går det att komma billigt till någon ö och är det "vår varmtväder" ? Eftersom vi ska på öluff i slutet på maj så behöver vi inte ha jätte värme med bad och sol nu utan det är mest skönt att komma iväg härifrån. Alla tips och råd tar jag tacksamt emot =) |
|
|||
|
|||
![]()
I mars skulle jag kanske inte välja en ö långt från Aten utan möjligen de saroniska öarna som Egina, Poros mfl.
Eller varför inte åka till Nafplion på Peloponessos med möjligheter till båda stad och bad. Eller helt enkelt stanna i Aten och bada i Pireus eller Glyfada fina dagar. Aten i mars är superfint.... Själva ska vi dit i december och har flera gånger haft jättebra väder i februari. Hur ni än gör så kommer ni att bli nöjda. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Håller med Lissi. Nafplion är en vacker stad annars tar man båten till Poros och man även ta en tur till Hydra ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg er selvsagt enig i at Nafplio er utmerket i mars
![]() Det er alltid en fordel når man reiser utenom sesongen å dra til en by med mange fastboende, slik at det er liv i gatene, og masse åpne butikker/tavernaer/hoteller. Nafplio har mange severdigheter, og mange i umiddelbar nærhet, slik at man ikke nødvendigvis er avhengig av strålende solskinn hver dag. Les mer her http://www.visitnafplio.net/ og gi beskjed om jeg skal anbefale overnatting! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har varit på Naxos i mars vid några tillfällen och haft allt från typ svenskt försommarväder till dagsregn, flera dagar i följd. Ön är otroligt vacker i mars, blommor och grönt överallt och det är en fröjd att vandra i bergen mellan de små byarna. Naxos stad är också fin, i stort sett tom på turister så att man kan se/delta i det vardagliga ölivet.
Våga |
|
|||
|
|||
![]()
Om vi hade tyckt om Aten så hade vi nog stannat där men nu trivs vi inte med staden.
Ska kolla upp era tips =) |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle rekomendera södra Kreta.
Paleohora som har stränder både mot syd och väst för olika vindar. Fin stad som under mars vaknat ur sin vintersömn alla målar och gör fint inför turismen som ej startat riktigt då. Finns bra med hotell med värme för ev. kalla kväller. Fina vandringar i omgivningen. Olle Kreta fans |
![]() |
|
|