Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-10, 14:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Barnfria hotell

Ok vet att charterarrangörerna infört konceptet på sina håll. Tilltalar inte mig även när jag reser utan barn. Blir trist med bara smekmånadspar och andra medelålders som mig.

Nu diskuteras barnfria flyg bland flygbolagen i världen hu så hemskt sa en bekant till mig då blir väl nästa förslag ett barnfritt samhälle. Då får vi ligga hungriga i vår skit på ålderdomen när det inte finns någon som kan ta hand om oss längre och vi är ur stånd att göra det själva. Ganska tänkvärt faktiskt även om det nog var menat som ett skämt.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 14:58
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Barnfria hotell

O hemska tanke!

Tonåringar, familjer med småbarn, nykära, medelålders och gamla - alla i sina egna små kokonger - inte bara hemma utan även på resan och resmålen?

Visst hörs barnen ibland mycket och sällan blir det på gränsen till olidligt. Barn kan ju bli både ledsna och riktigt arga! Jag tycker ändock mest synd om föräldrarna i dessa situationer! Det har hänt att "gubben" och jag sagt till varandra: - Det är skönt att ha vuxna barn. Vi slipper ju också att ta tag i den uppkomna situationen!

Vi kan inte tänka oss en semesterresa där inte barn finns närvarande, även om deras kvittrande kanske väcker oss tidigare än vi tänkt någon morgon!

Vi väljer också här hemma att bo där det finns barn, medelålders och gamla!

Lena
Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 15:25
Malina Malina är inte uppkopplad

Blandat är bäst!!!
Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 15:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Jag har också reagerat på alla annonser om "barnfria hotel". Det finns väl nog med valfrihet för de som önskar ändå bland hotellen genom att välja rätt kategori när man bokar? Jag menar, utan att för den skull ogilla tonåringar så väljer vi ju inte medvetet hotell som riktar sig till speciellt sådana...detta fanns ju förr i alla fall med vissa arrangörer.
Tänk, snart finns väl hotell där INGA som är över 60 får bo...Det är ju inte alla som gillar vår ålder menar jag...
Nä ,tacka vet jag alla spännande möten med ALLA, stora som små när vi är på semester likaväl som i vardagen.

Lissi - som just har rast , en arbetsdag i barngrupp.
Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 23:30
zeus zeus är inte uppkopplad

Hej
Vi har ju vant oss vid valfrihet så jag tycker inte att det är konstigt eller hemskt om man väljer ett barnfritt alternativ på semestern.Semestern är väl iförsta hand till för att man ska få avkoppling och tid över att umgås med sina närmaste.Är man ett nyförälskat par eller par överhuvudtaget utan barn så kanske det är tilltalande att slippa barnskrik.En del har kanske även arbeten med stora barngrupper som också innebär många kontakter med barn och då kan det vara skönt att koppla av under semestern.Jag tror inte att man behöver tycka illa om barn eller ungdomar bara för att man väljer bort dessa på semestern.
Själv föredrar jag gärna hotell utan barnpool utan att för den del ogilla om barn syns eller hörs.
-zeus-
Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 07:52
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jag tycker inte alls om signalen "barnfritt". Barn är en del av samhället, Det är bara att acceptera. Skyr även andra gränser som att man inte får boka in barn under 12 år eller övre åldersgräns, som saligen insomnade Club 33.
Likaså ogillar jag starkt bamseklubbar. Barnen har väl också rätt till semester och att vila upp sig! Varför ska de till ett nytt dagis på semestern? Det har jag aldrig förstått.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:55.