|
||||
|
||||
Busstider Chania- Paleochora
Hej!
Är det någon som vet om det går en senare buss än 16.00 från Chania till Paleochora i juli? Nu är det sista bussen, men kanske går det fler turer unnder högsäsong? Undrar Lena PG och Nisse |
|
||||
|
||||
Sv: Busstider Chania- Paleochora
Dessvärre förefaller det som om 16-turen är den sista för dagen.
Var nyss inne på KTEL Chania att kolla. Möjligt är att turtätheten utökas sommartid, men jag tillåter mig tvivla. Taxi till Paleochora är dyrt, räkna med minst 80€ från Chania. Arne |
|
||||
|
||||
Ja, misstänkte det. Då får vi sova på Casa del Amore en natt och strosa i gränderna och äta hos den finske kocken! Nisse ämnar klippa sig hos den lokale frisören i Paleochora! Och kanske bli bjuden på en Ouzo!
Lena PG och Nisse |
|
||||
|
||||
God idé! Jag dristar mig ändock föreslå att ni bokar rum hos George på La Casa i mycket god tid. George har bara sju rum.
Tel 00306977065993 När ni tar taxin från flygplatsen till La Casa, då ger ni adressen Theotokoupolo Street old town. Alla taxiförare hittar då rätt. Beräkna 17€ för denna resa. 20€ med extra packning. Men, en liten varning för den finska tavernan nästgårds La Casa. De har sedan förra våren trissat upp priserna något markant av underlig anledning. Vi taga nu alltid middagen på musiktavernan Semiramis. Suveränt ställe. Promenaden dit i gränderna taga bara fem minuter. Alltid levande musik och suveränt god mat. Beräkna cirka 22€ för tvåpersonersmiddag med ett krus vitt därtill. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Hälsar lena och Nisse |
|
|||
|
|||
Citat:
Gjorde Arnes tips i september förra året ;kan enbart rek detta! kanske du får får en flaska av georges mycket goda olivolja! Mycket god! |
|
|