|
|||
|
|||
tips och ideer?
Hej!
Jag har bokat en vecka mitten på maj på hotell Hermes i Kato Stalos på Kreta. Det ska bli så skönt att komma iväg Nu har jag lite frågor och funderingar... Hur är stranden i Kato Stalos? Är det långt till andra stränder? Några stränder som man bara inte får missa? Jag har inte körkort men tar gärna bussen. Hur är det att ta sig till Elafonissi från Kato Stalos? Finns det bra utbud av tavernor och barer i Kato Stalos? K |
|
||||
|
||||
Sv: tips och ideer?
Stranden i Kato Stalos är jättefin. Det är trevligt att promenera längs stranden bort till Agia Marina och vidare till Platanias. Om det är röd flagg så kan man ta bussen bort till Agii Apostoli, där det finns tre vikar att välja på och någon brukar vara "lugn". Buss till Elafonissi kan du kliva på i Kato Stalos, tror den brukar gå vi 9-tiden på morgonen.
Det finns gott om bra tavernor i Kato Stalos men eftersom du har gångavstånd till Agia Marina och även Platanias så blir utbudet enormt stort. Lätt att ta bussen in till Chania, det går buss var tjugonde minut. Malin |
|
|||
|
|||
Hej
Vad härligt Balos är oxå fint att åka till. Åker du in til Chania en kväll så kan jag rekommendera ELA - fantastiskt ställe och supergod mat Ha en skön resa, inte sååå långt kvar //Maggan |
|
||||
|
||||
Citat:
Hotellets ägare eller hans far kör era väskor till och från vägen, resten får ni klara själva. Trots att jag gått i backar hela sommaren fick jag stanna och andas halvvägs upp. Nerför var jag rädd att halka och sätta mig på arslet. I området annars har du allt som Malin säger och busshållplatsen ligger precis i slutet av backen. Nära till tidigare omtalad "privé klubb" har ni också Jag tror Ingerp nämnde stranden under ämnet "Väderrapport" som jag skrev i fjol. Jag tror säkert att du/ni får en underbar semester, backar eller inte. Välkomna hem till "mitt" //Kikh |
|
||||
|
||||
Hej!
Om du har möjlighet att ordna en transport av något slag, så skulle jag vilja rekommendera en tripp till Falassarna. Det är en strand i min smak . Lång, bred strand med mjuk sand ... Den ligger på den nordvästra kusten och det går relativt snabbt att ta sig dit från Kato Stalos. Jag är osäker om hur långt ut bussarna går? //C@nny |
|
|||
|
|||
Jag gillar verkligen Elafonissi. Det är fantastiskt vackert där och väl värt resan. Vägen över bergen är helt ok, t o m för mig som inte är förtjust i smala krokiga vägar. *s*
|
|
|||
|
|||
Här har det hänt lite grann... Upptäcker NU till min förfäran att det är en mycket brant backe till hotelletoch detta vågar jag mig inte på - pga knäskada som inte vill ge med sig riktigt - och hotell Hermes fick bokas av... Jag är något sur och förbannad på mig själv och måste bli duktigare på att läsa igenom allt från början... Så typsikt mig. Tar för snabba och hastoga beslut...
Men har istället hittat och nu även bokat en vecka i agia marina för endast 3150 kr (billigare än Hermes). Ska nu bo på Sunfamily Blue sky med Ving... Nåja, huvudsaken är att jag kommer i väg... |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas du får planare omgivningar på nya hotellet. //Kikh |
|
|||
|
|||
Denna gången har jag lusläst omgivningen ordentligt!!!!
|
|
|