Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-04, 12:51
Lillis avatar
Lilli Lilli är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011
Standard Jasmin Village juni 2011

Har någon färskare information om Jasmine Village i Platanias än den jag lyckades hitta ?
Vi har beställt via 'din semester' 2 veckor o flyger ner med Norwegian i juni.
Vore jätte-tacksam för all information !
Platanias är bekant sen tidigare men det var år 2003 vi var där senast så restaurang/taverna och bar tips mm intresserar också !
Vi har 4 tonåringar med oss också....
Svara med citat
Gammal 2011-03-06, 21:24
Eva K Eva K är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011
Standard Sv: Jasmin Village juni 2011

Har inte varit där själv, men min son var där med klassen på skolresa för några år sen. De tyckte det var bra, dock var maten lite enformig så det skulle jag nog inte boka. Det ligger dock på fel sida av vägen så man måste passera en trafikerad väg för att komma till stranden. När vi var i Platanias för några år sen gick vi förbi hotellet och det såg fint ut. Vi hade tonåringar med oss då och de avrådde oss från det hotelet pga att många barnfamiljer bor där. Annars ligger det mitt i byn så läget är bra med många resturanger och shopping. Mvh // Eva
Svara med citat
Gammal 2011-03-07, 10:19
Lillis avatar

Tack Eva ! Vi har bokat utan mat för det är ju så roligt att gå till olika ställen och äta...
Har bott tidigare på Alexia som är på 'rätt' sida dvs på strandsidan men Jasmin är ju jättecentralt o det är skönt ! Tror inte våra ungdomar har något emot barnfamiljer för de är själv ännu 13 o 15....
Jag har försökt leta reda på hotellets egna e-mailadress men har inte lyckats hitta den ännu. Vore fint att fråga vissa saker angående lägenheterna direkt av hotellet.
Vi har bokat en trea o en tvåa o vill ju gärna att de ligger nära varandra.
MVH Lilli
Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 17:33

Det var ingen som klagade på nåt ang hotellet när de kom hem utan alla var nöjda. Det var en skolklass med 9r +föräldrar som var där. Tror ni kommer att få det bra
Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 17:43
Maho69 Maho69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Vi var i Platanias 2009 och 2010. Har ingen info om ert hotell tyvärr. Men här kommer några mat-tips. I backen upp mot gamla stan ligger "Socrates", där har de god mat med bra priser på hela menyer, god potatis. Kan tänka mig att tonåringar kan bli ganska dyra i drift. Mitt i Platanias ligger "crazy taste", mina tonåringars favorit, ett snabbmatsställe där man även kan ta med sig hem såsom sandwich, hamburgare sallad och pannkakor. http://crazy-taste.gr/jm/

/trevlig resa
Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 07:50
Lillis avatar

Tack Eva igen o Maho ! Tips om bra matplatser har man säkert aldrig tillräckligt!
Ungdomar är faktiskt dyra i drift o det räcker aldrig med ett mål per dag. Som tur finns det också gyros pita för den är ju så mättande ! Vet inte hur många pita-platser finns i Platanias nu.
Man skulle ju så gärna äta på en riktigt äkta grekisk plats utan onödiga finesser men med god mat !
Har också försökt luska reda på hotellets egna e-postadress men inte lyckats ännu.
Hade velat fråga om lägenheterna om vi har möjlighet att få rummena nära varandra så man kan hålla 'vakt'.....
Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 11:36

Om jag inte minns alldeles fel så finns det ett billigt Gyros ställe inte långt från ert hotell alls När ungdomarna var på skolresa försökte jag få fram hotellet men lyckades inte. Då var det apollo som hade hotellet och de var mycket hjälpsamma med att de fick rummen brevid varandra...
Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 10:37
Lillis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eva K Visa inlägg
Om jag inte minns alldeles fel så finns det ett billigt Gyros ställe inte långt från ert hotell alls När ungdomarna var på skolresa försökte jag få fram hotellet men lyckades inte. Då var det apollo som hade hotellet och de var mycket hjälpsamma med att de fick rummen brevid varandra...
Gyros ställe är bra att ha i knutarna !
Apollo har också Jasmin i år men knappast intresserar det dem att sköta andra rese-arrangörers kunder. Kanske det dyker upp nånting som man kan använda.
Bara säsongen kommer igång så får man kanske luskat reda på något !
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.