|
|||
|
|||
hotel Paradise Kato Daratso
Noen som kjenner dette hotellet?
|
|
||||
|
||||
Sv: hotel Paradise Kato Daratso
Vi bodde på Paradise for noen år siden, og hadde det helt OK. Vår leilighet var på bakkeplan inn mot en slags gårdsplass, så utsikten var ikke-eksisterende, men leiligheten var grei. Det finnes en bra taverna tilknyttet hotellet, og den besøkte vi faktisk sist høst med bra resultat, da vi bodde på et annet hotell i nærheten. Flere andre bra spisesteder i området, vi likte oss godt hos Dimitris & Sakis rett nede i bakken opp til hotellet, og Abraham nede ved hovedveien. Det finnes også et meget enkelt sted som serverer ypperlige gyros, souvlaki, sandwicher og annen fast-food hvis man går ned bakken til hovedveien og noen meter til venstre. Vi så aldri andre turister der, men hadde noen gode luncher der.
10 min å gå til stranden, inkl. kryssing av hovedveien. Kort vei til LIDL og IN.KA supermarkeder. Det eneste som enkelte oppfattet litt negativt, var en hotelleier som var særdeles opptatt av sparing, og gav ganske bryske beskjeder hvis noen hadde glemt å slå av ei lyspære og sånne ting. Han prøvde også å begrense forbruket av toalettpapir til en rull i uka, og ville vi skulle kjøpe selv hvis vi hadde bruk for mer. Jeg trodde det var en spøk og begynte å le, og da jeg oppfattet at det var alvor, lo jeg selvfølgelig enda mer, til han gav meg opp som et håpløst tilfelle og tuslet litt tafatt av gårde uten å si mer. Etterpå manglet det aldri toalettpapir hos oss..... |
|
|||
|
|||
Takk for fin beskrivelse. Jeg ser at Ving selger 1-roms under bakkeplan og 1-roms mot bassengområde. Det var kanskje førstnevnte dere hadde?
Jeg syntes ikke det hørtes noe greit ut med verten, blir betenkt |
|
||||
|
||||
Vi reiste uspesifisert charter den gangen, og hadde sikkert det du beskriver som leilighet under bakkeplan. Leilighetene som lå ut mot bassenget, var en etasje høyere, og virket mer luftige. Jeg ville nok velge en av dem.
På den annen side ble vår leilighet liggende som en del av et slags tun, og akkurat den gangen var det meget hyggelige mennesker rundt oss, så vi hadde noen trivelige sene kvelder der. Men jeg kan tenke meg at med andre naboer kunne naboskapet vært vel tett. Verten var egentlig mer underholdende enn direkte plagsom, så jeg ville ikke la meg skremme av ham.... |
|
|