Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-08, 22:41
Digga Digga är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011
Standard Boende i Kalives?

Hej!

Har nu bestämt oss för att åka 25 dagar i Maj till Kalives, jag, min tjej och vår 2-årige son. Har börjat leta boende nu, mailat hotel/apartments och det finns ganska mycket som låter bra. Många av de vi fått svar från ligger västerut från själva centrum i lilla Kalives (ca 1 km om jag kollar på Google Maps). Min fråga är ifall det är viktigt att bo mitt i "centrum" i Kalives. Jag menar att eftersom det redan verkar vara en ganska sömnig by så kanske man vill bo mitt i det lilla som finns? Eller är avståndet så litet att detta inte spelar någon roll?

Tar gärna mot tips på boende.

Tack!

André, Malmö
Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 08:40
ElaL ElaL är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Boende i Kalives?

Kalives är en lite bullrig by men alldeles speciell. Spelar inte så stor roll var man bor längst denna avlånga vägen. Där finns fullt med matställen (alla med god mat, priserna varierar lite) och flera vikar att bada i. Byarna runt omkring är värda att besöka, särsklilt det antika stället Aptera.
Vi brukar bo på Christi Apartments, lite på utkanten, litet och rent men vid stora vägen å ena sidan och havet från balkongen. Du får kolla på adressen www.christi.gr
Vi kanske ses i maj...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.