|
||||
|
||||
Jämnförelse då/nu
Botaniserade bland gamla foton i fotoalbumet i helgen. 1987 var jag med en god vän på Rhodos för första gången. Vi hyrde moppar och åkte bland annat till Kalithea. Då, på den tiden, var det ett förfallet etablisimang. Men i dag är det upprustat o fint. Har inte varit där sedan -87 men lovar mig själv att ta en sväng där om i höst.
Kolla bilderna nedan. De gamla har jag scannat och de nyare är proffsfoton men från/på ungefär samma sak. Visst ser ni att fotona nästan är tagna från samma ställe? Å vad fint där blivit sen då! Ska bli kul att se om jag kan hitta samma fotoställen till hösten som jag hade -87. Senast redigerad av Mysan den 2011-03-14 klockan 15:05. |
|
||||
|
||||
Sv: Jämnförelse då/nu
Se vad fint det blir med murbruk, färg, kunskap, intresse och arbetstimmar.
|
|
||||
|
||||
Sv: Jämnförele då/nu
Tror att det är två år sedan jag besökte Kalithea- som då precis öppnats efter renoveringen. Nu kostar det några kronor att besöka den gamla kurorten - men det är det värt! Fantastiskt vackert, rogivande, och jag minns den vackra konsten.
Rekomenderar varmt alla som är på Rhodos att besöka Kalithea! |
|
||||
|
||||
Jag var där förra sommaren, det ÄR jättefint där. Har för mig att jag gav 2 eller 3 € för att komma in. Det var det värt, varmt var det, men inne i rotundan var det så svalt och skönt. I filmen som jag gjort finns det en del bilder från Kallithea.
Irene |
|
||||
|
||||
Kul idé med foton från då och nu. Borde vara en egen kategori på Kalimera. Vad säger du, Janne?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Fast får man använda någon annans bilder så här eller är det bilder som är tillåtna för allmänt bruk.
Annars tycker jag att det var intressant och kreativt. Jag har själv många gamla foton inklistrade i album men det är få av de platserna jag besökte vid mina första Greklandsresor som jag prioriterat att åka tillbaka till igen. Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
/NW |
|
|