![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bokat en resa (flyg+hotel) i början av juni.
Fick i dagarna en justering av flygtiderna där det innebär att vänta några timmar längre vid byte av flyg på Atens flygplats för vidare färd till Mykonos. Jag bad istället om en återbetalning av hela beloppet för att boka ny resa. Fick till svar av resebyrån/sajten att de först skulle kolla med flygbolaget. Är det någon som vet om det finns det några gällande regler att luta sig emot eller är det upp till flygbolaget att avgöra? Såg också att SAS står som flygbolag för hela resan men det är Olympic som flyger sista sträckan? |
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte men kanske kan du finna svar på din fråga här http://www.konsumentverket.se/Klaga/Resor/
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Fick just meddelande att vårt flyg till Kreta med Norweigean är ändrat. Flör oss spelar det inte så stor roll eftersom vi flyger direkt och tiden faktiskt blev lite bättre. Dock står det i informationen att :
För lågprisbiljetter kan den nya avgångstiden godkännas eller ändras kostnadsfritt inom 14 dagar från den aktuella avgångstiden. För kostnadsfri ändring krävs det att avgångstiden har ändrats mer än 1 timme. Du kan även få pengarna tillbaka om den nya avgångstiden har ändrats mer än 5 timme. Hur det är med andra bolag vet jag inte... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- og SAS samarbeider med Olympic, du kan bestille reiser til mange greske reisemål på SAS' bookingsite. Jeg hadde en tilsvarende erfaring for et par år siden og f i k k pengene tilbake, men det tok tid, og det er jeg sikker på skyldtes reisebyrået/site'n jeg hadde bestillt igjennom! S i d e n har jeg kun brukt søkemotorer/reisesite'r til å finne de beste tilbudene og deretter booket direkte av flyselskapene og har veldig god erfaring med det ![]() Håper det ordnerseg til det beste for deg ![]() |
![]() |
|
|