|
|||
|
|||
Platanias
Hej! Jag heter Mona, o har varit inne o fått så mycket fina tips från Kalimera. Så nu tänkte jag fråga lite om Platanias som vi ska besöka för första gången. Vi ska bo på Lola. Var på Kreta i höstas o ska dit igen i sept. ( Rethymnon )
|
|
||||
|
||||
Sv: Platanias
Grattis till ett bra val Har bott på Lolas och ska bo där i juli igen. Vill du veta något specifikt så fråga men annars kan du du söka på Platanias i sökfunktionen så får du massor av information
Malin |
|
|||
|
|||
Vi ska bo i en étagelägenhet. Hittar inte några bilder på Apollo. Tror väl att det är lite större än enrumsläg. Ser väldigt fram emot att få komma dit.Vi åker den 6maj. Första vårresan till Grekland.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Malin |
|
|||
|
|||
Tack Malin för tipset!
|
|
||||
|
||||
Underbart! Har inte bott på hotellet men läget är ju jättebra! Och Platanias är ett härligt ställe. Själv får man vänta tills augusti innan det bär av. Hoppas ni får en trevlig resa!
|
|
|||
|
|||
Tack! Det är jag säker på att vi får.
|
|
|||
|
|||
Vi ska åka till Platanias den 6 maj.
Börjar dock att bli lite orolig för vädret där nere, ovanligt kallt kan jag tycka. |
|
|||
|
|||
Håller med dej är också lite orolig vi åker 5 maj. Det är ju solen och värmen man längtar efter. Lite tungt omdet är varmare i Sverige
|
|
|||
|
|||
Om man kollar Yr.no ser prognosen rätt bra ut
|
|
|||
|
|||
Hur mycket kan man lita på YR.no.?
Sommaren 2010 tror jag inte att en enda dag var rätt. |
|
||||
|
||||
Jag tittar ut, och trots att det varit växlande mulighet sedan måndag är det runt +20 och tydligen sandalväder - för somliga. De närmaste dagarna lovar likartat väder, sen ska det vända till det bättre sägs det.
Trots det - ta med något varmt att sova i (hotellen ÄR utkylda), strumpor, skor, långbyxor och något varmt upptill för kvällsbruk. //Kikh |
|
|||
|
|||
Tack vare att vår avresan är framflyttad mer än 8 timmar den 6 maj så har vi faktiskt rätt att boka om vilket jag gjorde idag.
Fick samma hotell men avresedag den 14 maj, faktiskt så var apollo väldigt hjälpsamma, ett stort tack till dom. Så nu hoppas jag att vädret blir bättre och bättre så att allt blir uppvärmt. Kommer att vara inne på denna sida för att kontrollera vädret. |
|
|||
|
|||
HA ha, det gjorde den för oss också, men det stämde inte alls....Grekerna säger att vädret i år har varit mycket sämre än alla prognoser sagt....det är nog svårt att ha koll på alla lågtryck och vindar verkar det som....
Men åker man i april och maj så ÄR det inte sommar, det ska man ha klart för sig... Lissi |
|
||||
|
||||
Enligt mig som kommer från Platanias idag så var det sommar igår och idag iaf Det har varit väldigt växlande väder i veckan och vi har haft allt från strålande sol, mulet, växlande molnighet och störtregn med åska... Men vad gör väl det när man är på Kreta och kan äta gott (och dricka gott ) och umgås med trevliga människor som Kikh
Malin - som ser fram emot nästa Kretaresa om 32 dagar |
|
||||
|
||||
Ja, Malin visst är det härligt att ha möjligheten att resa, och att dessutom komma tillbaka till Kreta igen och igen och igen.......
Vi reser den 14:e, för 32:a gången, tror vi..... Lena |
|
|||
|
|||
Hej! Jag och min pojkvän har bokat en resa till Kreta, Platanias den 18 augusti och ska bo på hotel Castle suites. Vet någon om detta är ett bra hotell? Ligger det hyfsat centralt och nära vattnet? Skulle verkligen uppskatta om vi kunde få några tips på bra matställen och trevliga utflykter. Är stränderna ok? Eller finns det några fina stränder i närheten? Är det enkelt att hyra moppe och vad kostar det för en vecka tro? Min syster krockade med moppe och det gick rätt illa när hon var på Kreta sist så vet inte om man vågar det, är traffiken så hemsk som alla säger? Har även hört att man kan gå en 1.8 mils vandring i en ravin, är detta att rekomendera? Finns det några trevliga båtutfykter man kan göra? Vi är inte ute efter en party resa men vill gärna att det ska vara lite liv och rörelse, är Platania rätt ställe för oss eller vad kan ni rekommendera? Tacksam för alla tips vi kan få
|
|
|