|
||||
|
||||
Jamie upptäcker
Jamie Olivers senaste bok "Jamie upptäcker" innehåller ett kapitel om Grekland. Hela boken i sig är härlig men grekkapitlet är helt klart bäst i min smak.
Jag vill prova alla recepten! Det är grekiskt med Jamie-twist. Jag kan varmt rekommendera den! Fina bilder, fint skrivet om Athen, Egina, Egeiska havet mm Lite men naggande gott! Läs, laga och njut! Jenny |
|
||||
|
||||
Sv: Jamie upptäcker
Detta inlägg märkte jag först nu. Tack för tipset, låter GOTT!
/ Anne |
|
|||
|
|||
Har för mig att Jamie upptäcker gick som TV-serie där han bland annat var i Stockholm och lagade mat. Någon som vet om man kan se avsnittet om Grekland någonstans?
|
|
||||
|
||||
Det finns klipp på youtube från alla avsnitt - här till det första av 4 i Athen.
http://www.youtube.com/watch?v=jwmpqS3sWKk Sök på "Jamie does Greece"... /Göran |
|
||||
|
||||
Tack för tipset Göran! Såg alla avsnitt - blev sent kan jag säga - kunde omöjligt stänga av. Så god mat ... så vackra vyer.
|
|
|||
|
|||
Blev ruskigt sugen på egen gjord Souvlaki när jag såg det där. Är det någon som vet vad grillen Jamie använde kallas? Han sa i programmet att man använt den typen av grill under riktigt lång tid i Grekland. Jag har aldrig sett den typen förut.
|
|
|