Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-11, 11:38
sarah83 sarah83 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010
Standard Resa till agia marina med barn

Hello

I juli bär det av mot Kreta, agia marina med vår 15 månaders tjej.
Vi ska bo på hotell Theo. Någon som bott där och tycker det är bra för små barn?
Några andra tips på vad som bör packas med när man reser med en liten?
Sen är jag jätte tacksam om någon kan ge tips på vad man inte får missa och bra badstrand.

Tack
Sarah
Svara med citat
Gammal 2011-04-14, 17:54
mamasauruss avatar
mamasaurus mamasaurus är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Sv: Resa till agia marina med barn

Hejsan!
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av hotellet men kan gärna berätta hur det var när vi var iväg med barnen 2009. Då var dom 3 och 1,5 år. Allt gick jättebra och eftersom jag hade hyrt vagn via Apollo (eller hotellet rättare sagt) hade jag inte ens det som bekymmer. Välling tog jag med mig för lillgrabben men det visade sig inte det smartaste i värmen, han föredrog yogurt Blöjor hade jag packat kring 20st att börja med, resten köpte jag på INKA i Platanias. Samma sak med badblöjor, tyckte inte priset skiljde sig så mycket att det skulle varit värt att fylla bagaget med

Eftersom våran krabat åt helt vanlig mat så det var inget problem det heller. Han åt tzatziki med sked och på favorit tavernan Pirgos kom dom skrattandes med mera åt pojken Annars finns det ju barnmatsburkar på dom flesta supermarkets i både Agia Marina och Platanias.

Stranden var som bäst närmare lilla hamnen i Platanias, bara sand där. Jag hade faktiskt köpt UV-dräkter åt bägge barn, då slipper man krångla med evigt smörjande..

Hoppas ni får en härlig resa!! Jag längtar tills 21a augusti när det bär av igen till just Agia Marina!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:00.