![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu då
![]() ![]() PANAKAKIS ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Brösarp?
![]() Sven |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kan du ha hittat till Österbotten och "världens tyngsta teaterrekvisita" som finns vid Närpes teater? Om inte måste det finnas en dubbelgångare nånstans ...
|
|
||||
|
||||
![]()
Jädraås?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Panakakis!
Är det Böda Skogsjärnväg? Liknar nästan "Mormor" ![]() //Conny |
|
||||
|
||||
![]()
Malmköping
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...... Å andra sidan så är det kanske inte säkert att det är i Svedala heller. Spårbredden kan finnas på några ställen bara. Böda Skogsjärnväg kan jag nog stryka. "Mormor" har vissa likheter, men desto fler olikheter.
Värnamo, Mariefred är möjliga. Tom "High Chaparall". Men jag tror inte att loket finns där.... Märket på loket ser inte svenskt ut, snarare östeuropeiskt. Polskt kanske. "Perrongen" ser oxå osvensk ut, även om det handlar om en "hobbyjärnväg". //Conny |
|
||||
|
||||
![]()
Har för mig att det finns ett sådant tåg i Uppsala som går till någon liten plats utanför stan och sedan tillbaka igen?
Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Anten-Gräfsnäs, kanske??
MÅNGA år sedan jag var där, så jag har inget minne av hur det såg ut? Irene |
|
||||
|
||||
![]()
Nej
Citat:
Nej Citat:
Citat:
Nej |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
GRATTIS! ![]() ![]() ![]() Rätt svar Närpes Finland ![]() PANAKAKIS ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() När har du varit där? Fick du höra smakprov på den lokala dialekten också och förstod du nåt av den? Det påstås att den har kvar en del av fornnordiskan och att Närpesbor och islänningar skulle kunna förstå varann. Fast det sista stämmer nu inte riktigt, jag har åtminstone väldigt svårt att förstå isländska... |
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen!
Spårbredden och perrongen talade ju för att det inte var Svedala (Sverige alltså). Jag antog att det såg ut att komma från östra Europa. Sådana märkningar finns ej på Svenska tåg. (Jag backade ju på svaret Öland). Hursom så skulle det vara intressant att veta ursprunget på loket. Har du koll på det? (Jag jobbar ju med dylika fordon som jag kanske nämnt?) //Conny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PANAKAKIS ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() PANAKAKIS ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för tipset! ![]() Jag kollade igen alla sökträffarna, det var intressant. Synd att det inte gick att få fram lite mer fakta bara. Det skulle exempelvis ha varit kul att veta var loket byggdes. Hälsningar Conny |
![]() |
|
|