|
||||
|
||||
utflykter + inrikesflyg
Jag och min pojkvän ska åka till grekland under två veckor i slutet av juli. Vi båda gillar utflykter så jag undrar om någon har något tips?
Tar gärna emot förslag på andra öar i kykladerna också, så som santorini, milos, naxos, paros. Sedan undrar jag hur mycket det kostar med inrikesflyg till santorini? Tack så mycket! Sara |
|
||||
|
||||
Sv: utflykter + inrikesflyg
Menar du inrikesflyg mellan Aten och Santorini?
Eva |
|
||||
|
||||
ja precis. vi landar i aten och tänkte sedan åka till santorini direkt för att sedan öluffa oss uppåt mot aten igen.
|
|
|||
|
|||
Du kan finde oplysninger om indenrigsfly på Aegean Airlines og Olympic Air.
|
|
||||
|
||||
Tack så mycket!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Gillar ni att vandra kan jag rekommendera er att gå till Profitis Elias. |
|
||||
|
||||
tack så mycket!
på vilken ö var detta ifrån? |
|
||||
|
||||
Det är Amorgos. Från Profitis Elias ser man hela ön, åt båda håll. Det är helt fantastiskt!
|
|
|||
|
|||
Vandringen till Profitis Elias kan verkligen rekomenderas,den tar ca 3 tim totalt,den utgår från Chora.Janne har en utförlig beskrivning av vandringen någonstans i forumet.En fantastisk upplevelse att se hela ön från toppen av berget.
bjorn |
|
|||
|
|||
Flyg till Santorini eller ta en båt direkt till Amorgos. Sen kan man åka vägen om de små kykladiska öarna; Donoussa som är en pytteliten ö med läge för vandringar och sol o bad. Koufonissi som är bara sol o bad. Schinoussa och Iraklia som är små öar jag bara längtansfullt sett på från båtrelingen...än. Vill ni ha mer liv o rörelse och stor ö är givetvis Naxos ett alternativ på vägen in mot Aten.. Skopelitis trafikerar amorgos och småkykladerna under högsäsong, vänder turen på Naxos.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Abi |
|
||||
|
||||
Tack så jättemycket för alla tips och idéer!
Vandringen till Profitis Elias kommer vi nog båda att älska. |
|
||||
|
||||
Ta aten-Milos enkel Vi ha åkt flera ggr bra pris kolla flygresor.se
|
|
|