|
|||
|
|||
Hjälp!! Vilken ö ska vi åka till??
Hej alla greklandsfantaster
Ni hoppas jag på lite hjälp. Tiden går och sommaren börjar närma sig. Vi är en familj på fem, två vuxna 3 barn/ungdomar på 10,15,17 år. Vi har bokat flygbiljetter till Santorini i mitten av Juni. Där tänkte vi stanna 2 dagar och åka runt och titta. Sen vill vi åka vidare till någon mysig ö i samma ögrupp. Vi vill ha en ö med fina stränder, gärna lite mindre, gemytliga med inte så mycket folk. Vi tycker om att åka runt och titta på små byar med vackra vyer ta ngt. gott att äta och sen fortsätta till någon strand för sol och bad. Vi var förra året på Samos och det var fantastiskt, många fina byar, vackra vyer, många fina stränder. Härliga kvällar sittandes på en restaurang eller glassbar längs Pythagorions charmiga lilla hamnpromenad. Vi tyckte mycket om den ön men nu vill vi prova ngt. nytt. Vi har tittat på både Paros, Antiparos och Naxos, ni som vet lite om dessa öar får gärna berätta lite mer om dem eller ge oss tips på andra öar i denna ögrupp. Utifrån det jag skrivit om vad vi tycker om, vilken ö skulle passa oss. Oj nu blev detta långt men har ni tips på ngt. av det jag frågat efter så skriv gärna. Har ni dessutom tips på ngt. lägenhetshotell med pool och en vacker utsikt, så skriv det med. Stort tack på förhand. Vänliga hälsningar Josephine/Ida2008 |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp!! Vilken ö ska vi åka till??
Hej
Vi tycker om Sikinos som är en liten liten ö med enkel genuin miljö. Det är som att komma tillbaka till 60-talets grekland men det finns inte så mycket att se så kanske men ni bör inte åka till Ios iallafall på en familje semester. Jag tror att Sikinos är för liten för er utan Naxos bör vara det bästa alternativet. Min röst går till Naxos. MVH Siv |
|
||||
|
||||
Hej! Håller med Andriotissa. Bland annat är restaurangpriserna på Naxos låga - i förhållade till andra öar - vilket är bra för en familj på fem personer.
Lycka till! |
|
|||
|
|||
Hej, tack för era svar.
Jag har tittat närmare på Naxos, och var man skulle kunna bo. Jag fastnade för stranden Mikri Vigla, det såg fint ut, och jag läste att det inte var lika mycket folk där som på de andra stränderna. Men det var ganska svårt att hitta ett hotell där. Har ni någon erfarenhet av denna plats? Är det ngt. ni rekommenderar? Fortsätt gärna och tipsa mig om platser och boenden som skulle kunna passa oss. Tack/ Josephine |
|
|||
|
|||
Hejsan.
Det låter som om ni skall åka till Milos. Det är våran favorit. Vi hyr alltid bil på Milos och åker runt till olika små stränder. Man är nästan ensamma på dessa. Vi Åker dit den 13 juni och då är det lugnt. Hoppas att ni får det bra och hittar er ö. Kent@ |
|
|||
|
|||
Gode forslag allerede her. Men sjekk også om Folegandros kunne være noe for dere!
|
|
|||
|
|||
Mikri Vigla på Naxos är jättefint,men ligger rätt långt från stan.Bra som utflyktsmål dock.
Jag skulle föreslå att ni bokar hotell vid agia Anna eller Plaka-stränderna istället. |
|
||||
|
||||
Som de flesta andra tror jag nog att Ni skall söka Er till Naxos. Lätt att nå med båtar från Santorini och inte att förglömma , lätt att komma tillbaka till om Ni åker hem från Santorini.
Naxos har allt Ni söker, fantastiska stränder från relativt ensamma till rätt fullbelagt. Antingen skall Ni i Agia Ana eller i Naxos stad. Ungdomarna kanske vill ha lite att "pyssla" med under kvällen och då är Naxos stad toppen. Massor av små mysaiga gränder, bra (även mindrebra) matställen och lite liv och rörelse nere på hamnpromenaden. Agia Ana är lite mer "god mat på kvällen och sedan God Natt". I Choran finns massor av boende och i mitten av juni lär det inte vara problem att hitta bra boende. |
|
||||
|
||||
Hej!
Jag tror också på Naxos. Vi bor alltid i Chora (Naxos stad) och tar bussen till de fantastiska stränderna på Naxos. En av våra favoriter är Plaka, som är en lång härlig strand med eller utan parasoller, med eller utan baddräkt, olika delar av stranden har sitt konsept Vi tar också bussen till Pirgiaki som är vår absoluta favorit. Det tar en stund att ta sig dit och det finns inga parasoller, men stranden är underbar och det finns en fantastisk taverna. Naxos är en stor ö med många möjligheter. //Lena |
|
|||
|
|||
Hej igen
Ett stort tack för era svar. Vi har nu bestämt oss för Naxos och troligtvis boende vid Agios Prokopios stranden.Vi har tittat på Liana Hotel, är det någon som har bott på eller vet något om detta hotell? Vi hoppas verkligen att det blir bra. Ni som vet, är det mycket folk på den stranden i mitten av Juni? Hur livat är det i detta område? Vi har inget emot liv och rörelse men bor gärna där det är lite lugn och ro. Är det gångavstånd till restauranger och kanske några affärer? Tack igen, till er som svarar på mina frågor. Vänliga hälsningar Josephine/ida2008 |
|
|