![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...enligt en artikel i BHMA, datorupplagan, ska Akrotiri den 31 maj vara färdigrestaurerat. Det står , vad jag kan se, inget om öppettider. Uppdrag för Santorinibesökare: Berätta!
|
|
||||
|
||||
![]()
Igår långfredagen, pratade jag med en av killarna som har jobbat de senaste två åren på utgrävningarna i Akrotiri. Han berättade att den 31 Maj lämnar han och det bolag han jobbar för över skötseln och hela ansvaret för stället till de som äger och skall driva anläggningen.
Han berättade också för mig att de som just skall driva rulljansen inte kommer att få igång den vid den tidpunkten. Han trodde att det skulle dröja minst 6 månader om inte ett år innan besökare släpps in ![]() Hälsningar Yeasou från ett kylslaget men ändå härligt Santorini ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Ha dé *** sista dagarna.... Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har varit på santorini två ggr men ännu inte lyckats få se Akrotiri... Men den som väntar på nåt gott..
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej greklandsvänner
Har varit på Akrotiri utgrävningen för många år sedan och väntar på att få komma dit igen. Helt fantastiskt. Vad jag har hört vågar de inte släppa in besökare förrän de vet orsaken till raset, och enligt samma källa visste de inte 2009 varför raset ägde rum. Kanske är allt lite klarare nu, men som sagt upplevelsen är helt fantastisk, under tiden får man hålla tillgodo med museet inne i Fira, vilket också är mycket sevärt. Ser fram emot min nästa greklandssemester som närmar sig med stormsteg, bara 4 veckor kvar ![]() |
![]() |
|
|