Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-17, 15:28
Lillis avatar
Lilli Lilli är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011
Standard Nya turister

Idag har finska turister invaderat Chania-trakten.. Norwegian gjorde väl sin första rutt från Helsingfors till Chania idag samt Finnmatkat (Tui) och Finnair så det kan synas i Platanias-Agia Marina trakterna.
Bara att vänta på att de kommer hem o berättar nyheter på finska Kreikka.net som tyvärr har varit i olag var o varannan dag.
Ni som håller till 'där nere' kan väl berätta hurudant vädret är?
Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 23:04
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Nya turister

Idag såg/hörde jag ovanligt få finska turister, det blev inte många moj moj eller "piko My".

Vädret idag var ostadigt men varmare än de senaste dagarna. Vi fick ett rejält skyfall under natten (som ska fylla hotell pooler och försörja olivträden nu i sommar). Under dagen kom det småskurar och det var molnigt, men eftersom blåsten lagt sig var det ändå behagligt och jag jobbade utan jacka och halsduk. Turisterna strosade runt i shorts och t-shirt, dolda av plastpåsar och paraplyn.

Jag hoppas på varmare väder inom två dagar, nu är jag trött på vinterkläderna

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 06:33
Lillis avatar
Lilli Lilli är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011
Standard Sv: Nya turister

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Idag såg/hörde jag ovanligt få finska turister, det blev inte många moj moj eller "piko My".

Vädret idag var ostadigt men varmare än de senaste dagarna. Vi fick ett rejält skyfall under natten (som ska fylla hotell pooler och försörja olivträden nu i sommar). Under dagen kom det småskurar och det var molnigt, men eftersom blåsten lagt sig var det ändå behagligt och jag jobbade utan jacka och halsduk. Turisterna strosade runt i shorts och t-shirt, dolda av plastpåsar och paraplyn.

Jag hoppas på varmare väder inom två dagar, nu är jag trött på vinterkläderna

//Kikh
Tack för väder-infot !
När jag var första gången i Platanias -87 sista veckan i april o första veckan i maj frös vi på stranden ( vårt hotell Marika hade inget pool-område då ännu !) och vi hade också för lite långärmat med oss...det var oväder o snöade upp i bergen och stora sten-bumlingar slängdes med vågorna upp på vägen när vi återvände från vår Hersonissos-trip med hyr-bil någonstans i Rethymnon-trakterna....
Två månader kvar så det hinner bli varmt på Kreta tills dess !
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:08.