|
|||
|
|||
Handbagage
Jag har lite funderingar och undringar vad som egentligen gäller med handbagage. Vi har nyss kommit hem och flög med Cimber sterling. Det stod klart och tydligt i deras bagageregler storlek på bagage och vikt. Jag tyckte dock att MÅNGA handbagage var som mindre resväskor och inte alls höll måttet. Många hade också två handbagage, kanske en stor laptopväska och ett "vanligt" handbagage, eller ett "vanligt" handbagage och en STOR handväska. Hur kan det egentligen komma sig att flygbolaget godkänner detta? Är det någon som vet hur ser det ut på andra flygbolag? Vi betalade 150kr för incheckat bagage, det är kanske därför som folk hade så stora handbagage?
|
|
||||
|
||||
Sv: Handbagage
Det bolaget har jag aldrig åkt med. Annars tycker jag att bolagen skärpt till sina regler de sista åren. Många både mäter och väger handbagage. Handväska brukar gå bra att ta med men hur stora de får vara vet jag inte. Jag har en som är ganska liten men just nu är det ju väldigt modernt med stora handväskor så då har många med sig dessa.
Eva |
|
|||
|
|||
Hej,
jag åkte med dem från Köpenhamn till Kreta igår och noterade att nästan alla handbagage jag såg hade gröna "taggar" runt handtagen där det stod något i stil med "Cimber handbagage 8 kg". Det verkade alltså som att de hade kollats vid incheckningen. Själv kom jag med SAS från Stockholm och behövde inte passera någon incheckning. Mitt handbagage (ryggsäck) var dock inom ramarna, men jag tror inte någon skulle ha märkt om jag hade 10 kg. Dessutom hade jag en mindre axelväska men det brukar inte heller vara ngt problem. BoCina |
|
||||
|
||||
Citat:
/kimmen |
|
|