Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-21, 23:04
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Handbagage

Jag har lite funderingar och undringar vad som egentligen gäller med handbagage. Vi har nyss kommit hem och flög med Cimber sterling. Det stod klart och tydligt i deras bagageregler storlek på bagage och vikt. Jag tyckte dock att MÅNGA handbagage var som mindre resväskor och inte alls höll måttet. Många hade också två handbagage, kanske en stor laptopväska och ett "vanligt" handbagage, eller ett "vanligt" handbagage och en STOR handväska. Hur kan det egentligen komma sig att flygbolaget godkänner detta? Är det någon som vet hur ser det ut på andra flygbolag? Vi betalade 150kr för incheckat bagage, det är kanske därför som folk hade så stora handbagage?
Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 08:47
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Handbagage

Det bolaget har jag aldrig åkt med. Annars tycker jag att bolagen skärpt till sina regler de sista åren. Många både mäter och väger handbagage. Handväska brukar gå bra att ta med men hur stora de får vara vet jag inte. Jag har en som är ganska liten men just nu är det ju väldigt modernt med stora handväskor så då har många med sig dessa.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 14:23
bocina bocina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej,

jag åkte med dem från Köpenhamn till Kreta igår och noterade att nästan alla handbagage jag såg hade gröna "taggar" runt handtagen där det stod något i stil med "Cimber handbagage 8 kg". Det verkade alltså som att de hade kollats vid incheckningen.

Själv kom jag med SAS från Stockholm och behövde inte passera någon incheckning. Mitt handbagage (ryggsäck) var dock inom ramarna, men jag tror inte någon skulle ha märkt om jag hade 10 kg. Dessutom hade jag en mindre axelväska men det brukar inte heller vara ngt problem.

BoCina
Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 17:37
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Handväska brukar gå bra att ta med men hur stora de får vara vet jag inte.
Med Ryanair får det i alla fall endast vara ett handbagage. Alltså ingen taxfree-påse, ingen handväska, ingen kameraväska etc...

/kimmen
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:46.