Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-01, 09:18
Charlotte86 Charlotte86 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011
Standard Platanias

Hej! Jag och min pojkvän har bokat en resa till Kreta, Platanias den 18 augusti och ska bo på hotel Castle suites. Vet någon om detta är ett bra hotell? Ligger det hyfsat centralt och nära vattnet? Skulle verkligen uppskatta om vi kunde få några tips på bra matställen och trevliga utflykter. Är stränderna ok? Eller finns det några fina stränder i närheten? Är det enkelt att hyra moppe och vad kostar det för en vecka tro? Min syster krockade med moppe och det gick rätt illa när hon var på Kreta sist så vet inte om man vågar det, är traffiken så hemsk som alla säger? Har även hört att man kan gå en 1.8 mils vandring i en ravin, är detta att rekomendera? Finns det några trevliga båtutfykter man kan göra? Vi är inte ute efter en party resa men vill gärna att det ska vara lite liv och rörelse, är Platania rätt ställe för oss eller vad kan ni rekommendera? Tacksam för alla tips vi kan få
Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 09:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Platanias

Antar att ni menar Samariaravinen. Den har jag gått för många år sedan dock inte i aug. Rekommenderas verkligen. Trafiken är väl som värst i augusti och negativa erfarenheter av mopedåkning känner ni ju redan till. I övrigt har jag inga tips men många på forumet reser ju ofta till det här området och några bor där så ni får säkert massor av tips.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 10:50
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Jag tycker Castle suites är ett mycket bra lägenhetshotell. Det är byggt i etage, så det finns tre pooler. Vi bodde i den översta delen - vår lägenhet låg bara några steg från poolen ... och den lilla servicbutiken. Castle suites ligger vid den stora huvudgatan som korsas för att komma till stranden, sen är det bara några minuters promenad till havet.

Grattis till ett mycket bra hotellval!

Lilla sjöborren.
Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 13:25
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Grattis till ett bra val Platanias.
Om ni vill ha lite hålligång så är ni på rätt ställe, det finna flera typ musikbarer och många ställen att sitta ute på och få goda drinkar. Jag har varit där 4 gånger och mitt favvisställe är Dieleifies precis vid torget i centrum av Platanias finns på andra våningen med balkong ut mot gatan. Jag rekomenderar att ni tar bussen in till Chania någon dag eller kväll väldigt mysigt finns också flera trevliga ställe att äta och dricka på.

Ni får ha en kul härlig semester i Platanias
Själv får jag vänta till september innan jag är där.
Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 10:02
Charlotte86 Charlotte86 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Tack för bra tips!
Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 11:04
habs habs är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

båt utflykter finns det ju till balos bay, dock går inte båten från platanias, ang ravinen, nja kan ärlig talat säga att jag inte blev så imponerad mer uttråkad faktiskt, beror nog på vad man har för referenser,

om ni tar vandringen vill jag ge er ett tips, när jag kom till starten gjorde,4-5 andra bussar det också och alla hade jätte bråttom iväg dvs det blev trångt, jag satte mig ner och njöt av utsikten och åt frukost i 30 minuter sen begav jag mig, slapp trängas med en massa folk=) man bör ha ingångna skor och inte vara alldeles för dåligt tränad.

sök lite här på forumet så hittar ni jätte mycket info om vad man kan göra runt platanias
Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 15:10
pea85 pea85 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Hej Charlotte. I platanias finns allt du kan önska dig. liv och rörelse , uteliv men samtidigt romantik och upplevelser. Är perfekt. Jag och min pojkvän ska faktiskt åka samma resa som er,exakt samma datum och samma hotell.

vi har varit på orten innan, då vi lärt känna lite folk och faktiskt varit på hotellet med en gång. och det är ett jättebra lägenhetshotell.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25.