Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-01, 18:39
dekema dekema är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Fickpengar för 3barnsfamilj på Kreta 2011

Vi är en familj med tre killar i åldrarna 12,14,14 år som ska till Kreta i år.
vi ska bo på Alexandra Beach, önskemål från sönerna som gillade läget nära havet och bra pool.

Ska vi räkna med att maten kostar som hemma eller är det fortfarande lite billigare och mycket mysigare.

Våra killar är inte såna som hela tiden tjatar om glass, läsk och fika men de vill äta gott på kvällen på olika restauranger varje gång. Alltså röstar de mot allinclusive till vår stora glädje, tycker att det är synd att döda de små tavernorna som får oss att känna att vi är i grekland.

Svärdfisk är en favorit som ofta testas och jämförs!
Så om ni har några bra tips på resstauranger vi ska besöka i agia marina är vi tacksamma. Vi åt mest i platanias de andra två gångerna vi varit på kreta. Missade att det finns mer Agia Marina uppåt i backarna som vi nu har förstått och vill uppleva denna resan.

Vi ska åka i augusti så det är månader av längtan kvar!!!
Svara med citat
Gammal 2011-05-01, 19:20
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fickpengar för 3barnsfamilj på Kreta 2011

Jag kom hem igår och tycker att det fortfarande är billigare än hemma Det dyraste jag åt under veckan var på Symposium... 33 euro för två stifado och ett rött "flaskvin" och en stor vatten. Det får man inte två varmrätter och en flaska vin för i Sverige! Men det finns ju så många billiga bra ställen så det finns ju ingen anledning att äta så dyrt varje dag. Alla mina favoritställen hade inte öppnat ännu men Mitsos, Drosia, Symposium och Abellopas höll samma kvalite som tidigare och på ett ungefär samma priser som ifjol. Nu kan det ju iofs hända att de höjer innan säsongen kommer igång på riktigt...
På hotellet däremot får ni räkna med höga priser vill jag minnas. Jag har inte bott där men tagit någon öl i baren vid stranden några gånger. Ha det så gott på resan... vi kanske ses

Malin - som åker till Platanias om 31 dagar igen
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:10.