Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-04, 20:44
Hera 1 Hera 1 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011
Standard Anna beach hotel

I slutet av juni åker vi ner till Kykladerna på vår första öluffning med våra tre barn. Vi håller på och tittar på boende eftersom vi vill ha två rum bredvid varandra. Våra barn har också önskemål att det finns pool. Vi fick ett pris på 68 E för två dubbelrum på Anna beach hotel i Agios Propokios. Jag tycker det verkar billigt och undrar om det är någon som har bott på det hotellet? Det finns pool men ingen barnpool, vi har även en treåring med oss förutom våra stora tjejer.
Kan någon berätta lite om hotellets standard, fräscht, slitet, finns det en grundare del i poolen där ett litet barn kan hålla till?

Vi fick även pris på Agios prokopios hotel på 100 E natt för två rum och 90E på Ioanna för två rum.

Vi vet inte heller om vi ska förboka boende i slutet av juni, början av juli för att vara säkra på att vi får två rum bredvid varandra på ett hotel där det finns pool. Har hört att det finns gott om boende men alla har ju inte pool. Våga vi chansa och inte förboka då man kan få billigare boende på plats?

// Hera 1
Svara med citat
Gammal 2011-05-05, 18:25
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Anna beach hotel

Ni behöver inte förboka i slutet av juni, det finns med all säkerhet en hel del att välja mellan. Vi brukar bo i Prokopios och ibland har vi förbokat, sepeciellt i slutet av juli och i augusti.
Känner inte till hotellet du skriver om men däremot de två andra du fått prisuppgifter på. De är båda mkt bra, ligger granne med varandra några minuters väg fr stranden.

Trevlig resa!
Kicki
Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 21:23
tjingeling tjingeling är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Anna i prokopios är ett utmärkt ställe att bo på när man åker med barn. Bodde där för 2 somrar sedan med våra barn, då 3 och 1 år gamla. Poolen har som du säger inte en separat barnpool, dock en grunnare barndel. Hotellet ligger längst in på en liten gata, lungt och skönt, hel och ren grekisk standard, poolen var aldrig "full" då vi var där. Värdfamiljen helt underbar, hjälpte till med allt och kom ständigt med grekiska sötsaker.... 68 euro låter som ett mkt bra pris. Vi skulle gärna bo där igen.

/Elin
Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 20:03

Tjingelin, jag har tittat på deras hemsidan ocg på bilderna ser poolen ganska djup.Tror du en 3-åring bottnar på den grundare delen. Vi vill gärna att vår minstning också kan njuta av poolen. Vet du om alla rum ligger nära poolen, eller är de utspridda. Finns det internet, Wi-Fi?

Jättesnällt om du kunde besvara mina frågor så jag slipper beslutsångesten då jag har fått ett annat erbjudande från ett hotell.
Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 21:52
tjingeling tjingeling är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Hej!
Vad jag minns så badade vår kille som då var 3 år i den grunda delen utan problem, men jag vågar inte lova att han bottnade. Den grunda delen är i den delen där det är trappavsatser ned i poolen, och våra barn satt även där och lekte och plaskade en del. Hotellet är ju litet, kanske 10 rum eller så, så oavsett var man bor är det nära till poolen, tror dock att bara 6 av rummen har utsikt mot den. Själva bodde vi med utsikt mot baksidan. Hotellet hade en dator man fick låna, rätt långsam dock :-), ingen wifi vad jag minns. Lycka till med att bestämma er! Har ni varit på naxos förut?

Hälsningar/Elin
Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 10:30

Tack så jättemycket för ditt svar Tjingelin.
Nej, vi har aldrig varit på Naxos eller öluffat och är därför lite ängslig om boende och om man behöver boka i Naxos för att vara säker på att man får ett boende till fem personer på ett hotell med pool(krav från våra stora tjejer). Vi har också fått ett pris på Hotel Dimitra, en lägenhet med två sovrum.
Högsäsongen har väl inte börjat i början av juli så kanske är det bäst att åka ner och välja på plats. Vi får se hur vi gör.

// Hera 1
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.