|
||||
|
||||
Agia Marina.
Då bär färden mot Aiga marina i sommar och ska bo på Mastorakis village.
Har hört att det är ett bra ställe att resa till som par. Lite tips?? //L |
|
||||
|
||||
Sv: Agia Marina.
Vart köper jag den godaste gyron i Agia marina??
|
|
||||
|
||||
Jäklar här får man mesil snabba svar!
|
|
|||
|
|||
Hej!
Jag vill inte vara näsvis men ligger inte ditt boende i Chaniaområdet? I så fall kanske fler svarar om du ställer frågan under det området. Själv är jag som de flesta troligen vet inte så insatt i den delen av ön så därför kan jag inte ge några rekommendationer . |
|
||||
|
||||
Det finns så otroligt mycket skrivet om Agia Marina och Platanias så om du använder sökfunktionen får du hur mycket tips som helst. Bästa gyrosen i A-M vet jag inte var man får men om du går in till Platanias så finns det god hos "Twins"...ligger på höger sida i början av Platanias.
Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
Bästa pizzorna och underbar á la cart finns helt nära hos Uncle Tom's. Billigt äter man också på Romanza, men den nyöppnade tavernan på torget i gamla byn ska man undvika... Nu blev jag hungrig! //Kikh |
|
||||
|
||||
Tackar för era tips!
|
|
||||
|
||||
Famelys mitt emot bensinstationen ska jag komma ihåg!
Ja pizza måste man ju äta när man är där också!! Stenugnsbakade pizzor är grejer det! Tror ni euron håller sig i sommar? |
|
||||
|
||||
Kommer nog att bli bra. Någon som vet vad flaskvatten ligger på i butikerna?
|
|
||||
|
||||
Någon som vet vad flaskvatten ligger på i butikerna?[/quote]
Varför köpa flaskvatten? Kranvattnet är utmärkt bra här. |
|
||||
|
||||
Jasså kan man det.. Nej jag tror nog jag hellre köper på flaska faktiskt. Måste ju ändå ha med sig till tranden och sånt.
|
|
|||
|
|||
nja jag skulle nog inte heller dricka kranvattnet... jag är ju inte van vid det... Men vatten tror jag låg på 0,80€...
|
|
|||
|
|||
Någon nämnde Romanza som har god mat men jag vill även nämna Palirria och Mitsos som ligger på strandsidan längs huvudvägen med riktning mot chania... Palirria har supergod mat och hyfsade priser...
|
|
||||
|
||||
0,80e alltså ca 8kr Litern... Måste väl bli billigare om man köper 5 Liters dunkar va?
Så är det i Spanien iallafall... |
|
|||
|
|||
Vi har alltid köpt nån flaska vatten på affären och sedan fyllt den från kranen , lagt den i frysen och använt nästa dag. Vi har åkt i 15 år och gjort så, vattnet är det inget fel på!
|
|
||||
|
||||
En förpackning med 6 flaskor á 1,5 liter kostar från 1,22 euro beroende på vilket fabrikat man väljer...mycket billigare än att köpa en flaska åt gången!
Yanna |
|
||||
|
||||
Kanonbra tipps! Visste väl att storköp lönar sig!
2 dagar kvar till avgång //Lax |
|
|